Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing olycka i habo igen…

• danielsan

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:10

ARC 1120 e la lite i största laget att ta upp i den vinden! Den motsvarar ju ca 15m2 på en tubekite. Inte heller bra om killen som skall hjälpa till att launcha kiten inte vet hur man gör med ARC. Sen har väl äldre ARC inte de bästa säkerhetssystemen heller. Det har jag själv upplevt ett par gånger… inte för kul!

Tur att d gick relativt bra med er iaf!

• kitelife

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:46

f#n gubbar nu får ni lungna er lite ni skrämmer ju folk som vill börja kite:a : )

Ta er i kragen och tänk efter! innan ni gör det ni tror ni klarar…. Om någon kommer och vill ge råd eller hjälpa till ge inte honom/henne (jo vi har några duktiga flikkor oxå : ) attityd utan lyssna och ta till er informationen.

Ett typ ex. är den här ARc’n, fan när jag körde arc använde jag 1120 som lättvindsdrake typ under 8 m/s sen 840 för mer och 630 för ninja karate vind… ARc är känd för att va svårstartad! den är byggd för lättvind (dom stora iaf) och den är mycket svårmanuvererad innan den är fylld med lufte och kräver en massa plats för att launcha speciellt i mycket vind… Den är dessutom hatad (with a passion) av många LE:i piloter (ofta pga dåliga erfarenheter) så om du som flyger denna luftmadrass ska få den respect och hjälp som du troligen förtjänar så får du nog byta drake? inget personligt mot dig snarare mot Peter ; )

Tänk efter och fråga gärna om du inte är säker!

/hansomslösaenhelsessongpådenjävlaskiten

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 12:34

fan var inte du där pan? det var JAzze som skulel launcha sin kitejevel o jag som höll han kasnke var en 830 elelr va dom heter jag landa i mike the knifes bil

/NIggan

• virre_bu

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 14:17

Men licens vore ju inte helt fel..
    Då kan man införa en licens på Snowboard också..
    Och då kan jag tjäna en massa pengar eftersom jag är snowboard instruktör…

Jag är fortfarade “grön” på kite..
    Men ändå så drog jag upp en G-arc 18m2 i vindar över 10…
    Hur kunde jag göra det och fortfarande ha kontroll över kiten…? (var på en ensamstrand långt ute i vattnet för om nåt skulle skita sej så…)
    Men det gick utmärkt… Grymmt tryck i benen.. och…ja det var skoj….
    tro mej.. jag vet vilket jäkla drag det är i vindar…
    (oj va mycket skit jag kommer att få för detta inlägg… men jag har sovit 3 timmar på 48 timmar…)
    Kan ju även nämna att jag alldrig gått en kurs.. För övrigt så har jag alldrig enns sett en annan kitare i “real life”… Bara på film och sånnt…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing olycka i habo igen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.