Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Olycka i Halmstad????
-
Olycka i Halmstad????
Publicerad av anonym-anvandare på 17 juli, 2005 vid 07:02Hörde precis på radio om en allvarlig Kite-olycka i Halmstad, någon som vet något?
anonym-anvandare svarade 19 år, 5 månader sedan 23 Medlemmar · 79 Svar -
79 Svar
-
Kitesurfare allvarligt skadade efter olycka
Tre manliga kitesurfare i 30-årsåldern skadades på lördagseftermidddag sedan de fallit ner från hög höjd och släpats på marken efter drakarna.
Två av männen vårdades på söndagen på intensivvårdsavdelningen på länssjukhuset i Halmstad. En av männen hade ådragit sig allvarliga invärtes- och skelettskador, och den andra mannen fick allvarliga skelettskador. Den tredje mannen fick lämna sjukhuset med lindriga skelettskador efter undersökning .
Olyckan tog plats på västra stranden i Halmstad.
-
Vad hände? Tre stycken som samtidigt faller och släpas iväg????
-
lägg ner skiten innan någon oskyldig behöver drabbas av denna löjliga fluga!
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Haha, här hänger nog inte dom som hoppar på flugan utan dom som briner fört… lägg ner å hänga här om du ej kaitar och är anonym eller om du bara är en pajas
-
Intressant att vindsurfarna sneglar så mycket åt kite så att de tom hänger här på forumet
-
Svar till:
Kitesurfare allvarligt skadade efter olycka
Tre manliga kitesurfare i 30-årsåldern skadades på lördagseftermidddag sedan de fallit ner från hög höjd och släpats på marken efter drakarna.
Två av männen vårdades på söndagen på intensivvårdsavdelningen på länssjukhuset i Halmstad. En av männen hade ådragit sig allvarliga invärtes- och skelettskador, och den andra mannen fick allvarliga skelettskador. Den tredje mannen fick lämna sjukhuset med lindriga skelettskador efter undersökning .
Olyckan tog plats på västra stranden i Halmstad.
[/ QUOTE ]
TRE pers på samma gång? låter som ett svart moln, nån som vet nått mer
-
Vilka var det? Vad hände? Hur mår de? Någon som vet något?
-
det var inte bra det där
Låter som om dom körde i hop alla tre!?
Jag ska nog inte klaga över min rygg/midja det hjälper ju i alla fall lite med “Zon salva”…
-
Mailade Radio Halland och fick detta som svar:
“Rapporten om tre personer till sjukhus är riktig. KOntrollerad med både SOS och polis. De ska ha surfat på var sin kite, enligt uppgift och haft vindproblem. Mer än så vet jag tyvärr inte.
Hoppas att detta förklarar det bättre. / Ha en bra dag. Anna Maria – nyheterna SR Halland”
Surfa lugnt!
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
DU KAN DRA ÅT HEL……
Detta är allvar…
-
Jag körde i havedal igår em. Gav upp pga massor med läskiga svarta moln rullade in… Växlade ju mellan regn och uppehåll hela dagen igår.
/Jacob
-
Tydligen rätt allvarligt läge där uppe. Får mer info imorgon
-
Mer info från Radio Halland:
“Om det hjälper er så sa SOS nått om bärande vindar som surfarna missat.. eller nått sånt. Det var en tjej med också, men hon lyckades fånga vindarna och klarade sig oskadd.”
/Sofia, Halmstad
Logga in för att svara.