Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Om du har AVG
-
Om du har AVG
Publicerad av mania på 14 november, 2008 vid 19:26Detta har inte ett dugg med kitesurf att göra
men jag tyckte det behövde lite uppmärksamhet.Någon annan som har AVG Anti-Virus Free 8.0 som har fått denna:
Trojan horse PSW.Generic6.AQPDDen lägger sig i Flashplayer mappar. Undrar om det är en snäll trojan som Adobe glömt att medela AVG om.
skotten svarade 16 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag fick den idag och den påträffades flera gånger under samma timme även efter att jag sagt till AVG att ta bort den. Körde en virsuscan och då hittade den tre liknande trojans, varav den senaste som du beskrev inte gick att ”laga”. Tog bort den helt och efter det har den inte dykt upp. Det konstigaste med allting var att nästa gång jag kollade mailen hade jag fått ett mail från en av mina gamla egna hotmailadresser som jag inte använt på år och dar. De ville tydligen sälja kameror och mp3-spelare för en billig penning till mig. Kände mig inte så lockad trots kanonpriser 🙂
-
Hi Guys,
This is a False-positive being thrown out by AVG, no other AV are picking it up, the file is part of the ”help” functions offered by the flash util.
Change to AVAST..
AVG have however released a quick-fix for the problem
http://freeforum.avg.com/read.php?4,156257,156326#msg-156326
-
just exit AVG as soon as it starts, its only purpose is to eat your memory and then sell in on blocket….
-
Hmmm virus? Trojaner? Vad är detta?? Nej just det jag använder ju MAC 😉
-
Fattade heller ingenting… vad är det för bekymmer folk har egentligen?
-
Att ha LAN med en MAC är som att köra folkrace med en Ferrari. 😀
Tror AVG fixat skiten. Uppdaterade och nu hittar jag inga Adobe trojaner längre :smirk:
-
seriously.. this whole thing about macs being safe is just not true.. they are much more dangerous to use than windows.. but they look pretty…
if thats whats important to you when you are surfing your online bank..
figures you all wanna read : http://blogs.zdnet.com/security/?p=758
-
skotten;516174 wrote:seriously.. this whole thing about macs being safe is just not true.. they are much more dangerous to use than windows.. but they look pretty…
if thats whats important to you when you are surfing your online bank..
figures you all wanna read : http://blogs.zdnet.com/security/?p=758
Artikeln antar att ju fler säkerhetshål som täpps till desto större risk.
Uppenbarligen finns det fler parametrar som är viktigare som artikeln utelämnar. Min windowsdator är hopplös å hålla ordning på medan mina macar varken haft virus eller virusskydd under snart 20 år.
nic
-
Å andra sidan är det först på senare tid som Mac har blivit en dator som finns i var mans hem. Innan dess har det inte så intressant att göra några virus. Jag menar, lägga ned en massa arbete som bara kan pricka en bråkdel av alla tänkbara mål kan ju inte vara lattjo för en hacker.
-
you mean a ”cracker”, or a ”black hat”… the ”hackers” are actually the good guys.. ironically Steve Wozniak co founder of APPLE used to be one.. he started off his days biege boxing and exploring the telephone networks.. he was part of a subculture that built and developed home computers from kits that you could buy.. its all kinna nostalgic..
Ironic that he should have the most flawed software on his very pretty and functional gear. He needs to fire some people.
Logga in för att svara.