Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Om du skulle köpa en Kite bräda?
-
@MikeTK 356788 wrote:
Om du själv skulle få välja ,färg,grafik,storlek innan du köper din nya bräda vad skulle du önska dig för nått?
ett ex: svart med en gul döskalle 160*50? kanske grafiti på hela brädan? eller helt vit?
Och vad tycker ni är ett rimligt pris för en kitebräda?
Gemför med dagens priser.
Jag gör en liten udersökning så är tacksam om alla skriver
mvh
Mike
Jag diggar de gamla designerna som Train hade på sina snöbrädor (svensk stavning ska det vara! :cool2: ) då det begav sig. Beträffande pris skulle det vara kul att se något som inte kostar så löjligt mycket. Hade en vettig bräda börjat på på 3.5-4K hade man kunnat unnat sig en lite större vagnpark.
-
@sourra 357003 wrote:
Hade en vettig bräda börjat på på 3.5-4K hade man kunnat unnat sig en lite större vagnpark.
Håller med. Kvalitets seriebrädor borde kosta mellan 4,5 och 6 tusen. Lågpris mellan 2,5 och 4 (enklare konstruktion, kanske mer kopia än egenutvecklad för att få ner priset). Jag kan köpa att custom kostar mer, (då menar jag custom, som custom är i surfvärlden – snacka fram brädan med shaper osv)
Lågprisbrädorna ligger hyfsat rätt idag men jag som säljer brädor har svårt att motivera varför våra brädor ska kosta över 6000 kr som de ska egentligen. Man kan göra grymma snowboards för mycket mindre pengar och konstruktionen är idag nästan densamma. (iofs utan bindning men ett par stroppar från kinaland kan inte va så dyrt) -
@Matthias 356980 wrote:
David! Du har definitivt en ALLDELES för kort bräda för att köra med bindningar!. Du kommer aldrig få nått pop med den. Din stance e faktiskt rätt gay! borra om du måste, det värsta e bara att brädan e så kort så du inte kommer få några tippar kvar att popa med. Fixa en fetare bräda och fetare stance så kommer de bli mycket fetare!
Hmmm… jo jag ska ju köpa en ny bräda faktiskt.. Vad för längd? 135 nåt kanske? Kändes faktiskt lite kefft när jag var ute och provkörde den i förrgår men antog det var för att det var pissig, byig, flodvind… Aja.. ska kolla upp det…
-
Den här brädan tyckte jag var djkl kol, man blir nästan sugen att köpa bara av grafiken!!
http://www.kitesurferen.dk/kite/?show=view_article&id=1378&subtype=1&PHPSESSID=80d17f4d122f0027c4d2341ad88e570a -
@skejtar_henke 357113 wrote:
Varför vill man ha tag i dom?
För att dom har stor erfarenhet av brädkonstruktion
-
@Matthias 356980 wrote:
David! Du har definitivt en ALLDELES för kort bräda för att köra med bindningar!. Du kommer aldrig få nått pop med den. Din stance e faktiskt rätt gay! borra om du måste, det värsta e bara att brädan e så kort så du inte kommer få några tippar kvar att popa med. Fixa en fetare bräda och fetare stance så kommer de bli mycket fetare!
Jag provade en 123*40 cm med bindningar, den var definitivt inte lättplanad, och riktigt tung i vattnet med bindningar. väger 65kg. Ska ge det en chans till i sommar, men det kändes väldigt för litet.
-
Ar det nagon som har kollat pa http://www.cardboarding.com
dom gor custom brador dar du far valja grafik flex stance langd bradd mm
gors i australien kostar 800 au dollar. -
jag diggar burton unincs grafik.. tryck ngt i stil med den på en kitebräda så köper jag kanske den
-
Yeah Liquidforce are only selling through DK and Norway just now, the swedish dealer isnt 100% behind kiteboarding yet.
What about checking out Fanatic, skywalker, Tablas or Best?. I have heard good and bad about them all. Anyone got any opinions?
Tony
Logga in för att svara.