Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Om välja vilka 8 kites skall jag ta? Snälla akut!
-
Om välja vilka 8 kites skall jag ta? Snälla akut!
gugge svarade 20 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 23 Svar
-
Melker,
så sant, en LiftAss räcker. Och ja, linorna var riktigt goa, men är nu tydligen något annorlunda konstruerade vid infästningen till bommen!!! Lite svårt att förklara.
Mitt problem har varit att få besked om det verkligen kommer en -04. LiftAss kanske släpper -06 lite tidigare, för att få marknadsfördelar och sätta agendan bland tillverkarna. Helt otroligt smart tycker jag. I så fall kommer den i Juni, i år alltså.
Det här är också mitt dilemma, att jag har behövt så många goa fina kites istället för en enda LiftAss.
/H
-
Fick den i ett expressbrev för nån timma sen. Fet eller hur. Nu tar vi över Sveriges kitemarknad LÄTT !!
-
Fan va snabba dom är, det är tydligt att det inte bara är den nya kiten som är snabb. Fan vilken bra marknadsföring alltså!
När du kört och testat den. Skriv gärna en review, men Melker, akta dig för stora vågor och alltför kraftig vind.
Jag vet inte riktigt om det där med Riga är sant eller inte. -
Det är inga problem får jag för mycket tryck så skjuter jag draken !!
-
Hej Gugge,
Jag tycker att ditt koger verkar nåt sånär komplett. Det du behöver göra nu är att tänka cykelväxel.
Med det menar jag att stacka olika kombinationer. Med lite god vilja kommer du att upptäcka att du sitter på närmast oändliga möjligheter.
En 12:a och en 9:a, ja där har du ju totalytan 21. Lättvind? Ja stacka bara exempelvis 12, 14, 16, så har du ju ett kraftpaket på totalt 42 kvadrat!
Nej om det är någon komplettering du behöver tänka på så är det riktigt små drakar, för finjustering helt enkelt.Lycka till!
-
Backe,
tack för tipset. Nu när jag tänker efter så har jag nog en orkan drake sen unga år.
Igen, tack!
/H
Logga in för att svara.