Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om välja vilka 8 kites skall jag ta? Snälla akut!

• gugge

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:20

Melker,

så sant, en LiftAss räcker. Och ja, linorna var riktigt goa, men är nu tydligen något annorlunda konstruerade vid infästningen till bommen!!! Lite svårt att förklara.

Mitt problem har varit att få besked om det verkligen kommer en -04. LiftAss kanske släpper -06 lite tidigare, för att få marknadsfördelar och sätta agendan bland tillverkarna. Helt otroligt smart tycker jag. I så fall kommer den i Juni, i år alltså.

Det här är också mitt dilemma, att jag har behövt så många goa fina kites istället för en enda LiftAss.

/H

• melker

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:45

There is only one kite that lifts your ass !!

• gugge

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:47

Just det!

Du har tydligen redan hört deras nya slogan!

Cool!

• melker

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:51

Fick den i ett expressbrev för nån timma sen. Fet eller hur. Nu tar vi över Sveriges kitemarknad LÄTT !!

• gugge

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:57

Fan va snabba dom är, det är tydligt att det inte bara är den nya kiten som är snabb. Fan vilken bra marknadsföring alltså!

När du kört och testat den. Skriv gärna en review, men Melker, akta dig för stora vågor och alltför kraftig vind.
    Jag vet inte riktigt om det där med Riga är sant eller inte.

• melker

Medlem
    11 maj, 2004 vid 15:35

Det är inga problem får jag för mycket tryck så skjuter jag draken !!

• backe

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:01

Hej Gugge,

Jag tycker att ditt koger verkar nåt sånär komplett. Det du behöver göra nu är att tänka cykelväxel.
    Med det menar jag att stacka olika kombinationer. Med lite god vilja kommer du att upptäcka att du sitter på närmast oändliga möjligheter.
    En 12:a och en 9:a, ja där har du ju totalytan 21. Lättvind? Ja stacka bara exempelvis 12, 14, 16, så har du ju ett kraftpaket på totalt 42 kvadrat!
    Nej om det är någon komplettering du behöver tänka på så är det riktigt små drakar, för finjustering helt enkelt.

Lycka till!

• gugge

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:08

Backe,

tack för tipset. Nu när jag tänker efter så har jag nog en orkan drake sen unga år.

Igen, tack!

/H

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om välja vilka 8 kites skall jag ta? Snälla akut!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.