Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing omöjlig speedfråga?

• omöjlig speedfråga?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 juni, 2005 vid 06:13

Hej alla GPS-surfare och andra med koll.
    Igår när jag surfat klart i Lejjet så kom några Campare som stått och tittat på oss surfare och frågade mig hur fort man kan segla med ”de där”. jag svarade att de bästa kan köra 45 knop men ute i viken här kanske vi ligger på ca 20. Sedan undrade jag om jag tog i för mycket eller för lite. Så vad säger ni som gpsat: hur fort kör man när man ”speedar” mellan vågorna på väg in i med vågrbrädorna?

markram svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 06:27

Jag tror det är i underkant men helt klart i rätt härad. HAr ingen GPS dock så jag kan inte verifiera säkert.

• martin

Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:16

Jag har varit ute några gånger med gps pch vanlig freerideutrustning (JP Freestyle 2001 och NP Soul 2001). När det går runt 20 knop uppfattar jag det som att man har rejält bra driv i grejorna. Toppnoteringen är 25,2 knop och då pressade jag på för fullt. Upp emot och över 30 knop är det nog inte många som får till utan speciella slalomprylar (och/eller ett lätt rubbat sinne:) ).

• markram

Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:20

”Freerajda”:
    17-25 knop
    ”Slalom-åka” 25-30+ krävs extremt bra förhållande o plattvatten+ downwind för att komma upp i 30 knop
    Speed
    30-36 knop
    Sen beror det på förhållandena, prylarna och piloten var i intervallet man ligger.
    GWC´s fjolårsmästare hade en nmotering på 35 knop har jag för mig , på riktiga oldstyle hardcore slalomprylar-hårigt..
    Där ligger det ungefär.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2005 vid 17:03

FAn då borde du har kört sketfort med dina pryttlar för dom har ju antikvärde Markram……….

• supasonic

Medlem
    28 juni, 2005 vid 19:20

Jag körde hela tiden runt 20 och maxade ca 22-23 knop med 9.0 i ca 6-7 m/s i med min SLE 303 för några veckor sedan. När man drar på järnet med vågisen med 4.7 på väg i med vågorna lär det gå en bra bit snabbare, gissar på ca 25-30 knop men skall nog ta med gps:n för att se vad man får för maxfart.

.s

• kamaaina

Medlem
    29 juni, 2005 vid 06:22

JAg tycker det e mer intressant att veta vid vilken hastighet man borjar plana. Freestyle utr. borde kunna segla langsammare vid planing aen en vagis….eller? Ngn som vet vid vilken hastighet man borjar plana?
    /F

• markram

Medlem
    29 juni, 2005 vid 14:05

Svar till:

FAn då borde du har kört sketfort med dina pryttlar för dom har ju antikvärde Markram……….

[/ QUOTE ]
    Kanske det, min vivace 282 har jag toppat 28,5 flera gånger med RX2 8,4.
    Tror att windtechen gick bra mycket fortare i måndags med M8 5,7 cool.gif
    Den gör garanterat flest knop per krona laugh.gif (fick den för 500 med fena och boardbag)
    Snålwerner var namnet grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing omöjlig speedfråga?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.