Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Omröstning: Bästa allroundseglaren idag?
-
Måste finnas en poäng med att du glömt The Legend, the dude, den gamla grymma gubbfan Rooooooobby Naish?
-
Calle_B wrote:Måste finnas en poäng med att du glömt The Legend, the dude, den gamla grymma gubbfan Rooooooobby Naish?
Visserligen en legend, fullt potent att segla skiten ur oss alla. Möjligtvis placera sig vågrdiningsmässigt. Men inte när det kommer till feta hopp (som ju också räknas i vågsegling), freestyle, race så ligger han nog för långt bak… Slalom inomhus vann han väl 2004 om inte minnet sviker mig?
/adde
-
Adde, feta hopp är väl Rooooooooooobby Naish paradgren, eh?
Annars håller jag med. Kanske skulle vi ha en ”bästa allroundseglaren någonsin” omröstning, å då vinner Robby! (japp, före dunken för min del).
-
dr Masse wrote:Adde, feta hopp är väl Rooooooooooobby Naish paradgren, eh?
Annars håller jag med. Kanske skulle vi ha en ”bästa allroundseglaren någonsin” omröstning, å då vinner Robby! (japp, före dunken för min del).
Feta som höga och långa ja men inte feta som enfots-enhands bakåt, dubbla framåt, airchachos, Nachos och allt vad de heter 😀
-
Jag håller med masse att om vi skulle göra en ”bästa allroundseglaren någonsin” omröstning så är Robbie lätt numer ett snacka om pionjär alltså!!
Men kankse inte idag!
När Robbie höll på som värst var det väl ingen som slog honom på fingrarna när det gällde feta hopp, grejen är ju ws har utvecklats massor sen han taggade ner.ps.
Spana in höjden på hoppen han gjorde med slalom brädan i R.I.P det e fan sanslöst!!
ds.
-
Stang wrote:Jag håller med masse att om vi skulle göra en ”bästa allroundseglaren någonsin” omröstning så är Robbie lätt numer ett snacka om pionjär alltså!!
Men kankse inte idag!
När Robbie höll på som värst var det väl ingen som slog honom på fingrarna när det gällde feta hopp, grejen är ju ws har utvecklats massor sen han taggade ner.ps.
Spana in höjden på hoppen han gjorde med slalom brädan i R.I.P det e fan sanslöst!!
ds.
Det skulle väl bara bli en poll med två alternativ, Dunken eller Robby. Eller hade tex Ken Winner varit en kandidat?
/adde
-
adde wrote:Feta som höga och långa ja men inte feta som enfots-enhands bakåt, dubbla framåt, airchachos, Nachos och allt vad de heter 😀
Fast även de hoppen ska enligt mig vara höga och långa för att få kallas feta.
-
adde wrote:Det skulle väl bara bli en poll med två alternativ, Dunken eller Robby. Eller hade tex Ken Winner varit en kandidat?
/adde
Mmm även om det finns många duktiga surfer dudes så är frågan om det ens är någon idé att ta med någon mer i en sådan poll. Dunken å Robby är ju historiskt i helt en egen klass.
-
Stang wrote:ps.
ds.
Jag hittade några nice klipp från RIP…
ftp://stang.zapto.org/R naish clip4[1].mpeg
ftp://stang.zapto.org/R naish clip6[1].mpeg -
Nä, jag har fortfarande inte sett någon grymmare surfrulle än RIP. Dags o införskaffa den på DVD tror jag!
-
Bara 123 röster (visserligen ett trevligt tal). Ni är väl inte pollen-allergiker?!
Nåja, sifforna är kanske inte så förvånande, förutom Dunken såklart? Är det så att speedseglarna har svårt för orden allround och idag :D:D Kanske kunde man ha förväntat sig lite fler röster på KP (4:a wave, 4:a race/slalom, 2:a super X och mkt bra formula seglare) eller Antoine istället kanske.
Ska vi dra igång lite hets nu?
/adde
-
Naish wrote:Om jag ska vara ärlig tycker jag ingen av dom är den bästa ”allroundseglaren”
Victor Fernandes är min absoluta idol!
Han är både grym i tävlingar och vanligt ”softkörning”
Var nere i pozo i juli när han var där och tränade efter PWA tävlinge. Han missade ingenting på 20 minuter. Satte 5 dubblar på raken, push loops som va sjukligt höga, en hand bakåtar, en fots bakåtar etc etc. Han e bäst, punkt slut!Victor må vara bra på Pozo men ni måste vidga vyerna, kids! Om Victor ska med så får vi ta med alla locals i världen… Då röstar jag för Ola H i Åsa, Nicke i Fiskebäck, Rambo i Beerlanda, Janne i Klagshamn! :tongue:
/Staffan
Logga in för att svara.