Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

  • Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

    Publicerad av moscapoint på 18 november, 2003 vid 13:27

    Kom igen nu får vi höra ALLAS åsikter OM BÄSTA WS-FILM – ge oss dina favvos + motiveringar, t ex i kategorierna bästa film, våg & teknik (eller vad ni nu känner för) – här e mina ..

    Soul: Namotu (Enjoy)
    Varför: Känslan, vågridningen, ljuset, fotot, de bästa seglarna, j*vligt snygg film helt enkelt, paradiskänsla (Hade inte Namotu funnits hade jag sagt Enjoy).

    Våg: Ho’okipa Chronichles (R.I.P)
    Varför: För Jason är oöverträfflig och gör allting på en annan nivå än alla andra

    Teknik: Free Your Mind (Going Off!)
    Varför: Konsekvent filmning, slowmotion, olika vinklar, antalet trick, manövrar (innan denna hade jag sagt Going Off I, II).

    Har ännu inte sett: Backwash!, Alive, Surface Tension

    Det gör lite ont att det inte är med någon mer film med Goya än Namotu

    drcitron svarade 20 år, 10 månader sedan 29 Medlemmar · 56 Svar
  • 56 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    18 november, 2003 vid 13:31

    Allt: R.I.P med Robby Naish
    Varför: Har allt.

    Och jag som brukar vela… Det här var lätt!

    Surfa På!

  • karapp

    Medlem
    18 november, 2003 vid 13:47

    Kan bara hålla med masse, R.I.P med Robby Naish e kult!

  • wiseguy

    Medlem
    18 november, 2003 vid 14:26

    Alive är ju Goyas film.. Den har några höjdpunkter men är på tok för kort (bara 20 minuter). Jag gillade annars Josh Stone The Alohaman. Fast å andra sidan har jag inte sett så många direkt..

  • ola_p

    Medlem
    18 november, 2003 vid 14:31

    R.I.P. e klart bäst, spöar skiten ur allt annat… På andra plats kanske polakow kan kvala in…

  • andreas-t

    Medlem
    18 november, 2003 vid 14:46

    Instämmer i kören: R.I.P.
    Även Josh Stone’s The Aloha man var ok.
    Har inte sett Free Your Mind än.

  • christoffer-r

    Medlem
    18 november, 2003 vid 14:51

    R.I.P är klart den bästa filmen.
    På andra plats kommer en gammal favorit: Robby in Pipeline, som under många år hade förstaplatsen.

  • moscapoint

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:06

    Nåja, nog för att “rest in peace” har mycket gott, det är ju en kultfilm och kommer förbli det – men det blir ju ändå lite gammal skåpmat över den – ge mig något nyare och fräschare annars kan det kvitta!!!

    eller rösta på allt förutom RIP!

    eller ge oss de där klippen från videon som (kanske i övrigt är totalt kass) men som var totalt “mind blowing” första gången du såg dem …

    jag säger ..

    1. Mosca Point klippen i Hot Spot – totalt sjukt för att va europa!! Sjukt ändå.

    2. Polakows tokaggroridning i KA-1111 (rakt ner och 180 grader bottom turn spikrakt upp mot toppen igen ) – ingen slår detta – … ok, möjligtvis Goya då.

    3. Ordonez goofy ridning i La Perouse, Epic.

    .. det låter som jag sett hur mycket film som helst – tyvärr är det nog bara så att jag sett samma filmer hur många gånger som helst.

    crazy.gif

    /abstinensen börjar bli svårhanterlig nu …

  • niklas_s

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:12

    visst är RIP en bra film. grymma vinklar å så. men den e väl endå lite enformig.
    själv tycker ja the aloha man e grymm,
    polakows about time ännu bättre
    men bäst är nog endå filmen från PWA Freestyle tävlingen på bonair. grymm freestyleinspiration med seglare man inte ser så ofta. Fick den på dvd av “Fiskebäcksjoggaren” för ett tag sen å sen dess har den inte legat och sammlat damm direkt.

    smaken e som baken

  • wiseguy

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:22

    12 minuter in i Alive så spelas en jäkligt soft låt och till den får man se goya bränna ut igenom ganska små men perfekta vågor där han gör ett par volter. Den sekvensen ger mig ståpäls!.. Sen simmar han lite med delfiner direkt efter, nått som verkar jäkla mäktigt!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 15:34

    World Cup 1986… den har allt! Lika spännande som vilken thriller som helst blush.gif.

    ..Jättevågor i franska La Torche, den makalösa slalomfinalen i Zandvoort (som Bringdahl vann), orkanslalom med 3.0 kvm segel i Japan, intervju med en snorunge som hette Dunkerbeck som nästan spöande Naish i wave. Tävlingar med publik på 100.000 pers (!!!). En riktig nagelbitare.

    SÅ borde varje varje surffilm vara.

  • hermanjansson

    Medlem
    18 november, 2003 vid 16:28

    Jag tror faktiskt att jag har sett den!
    Kommer ihåg slalom tävlingen då Bringdal vann.
    Naish kom för långt ner i vind innan sista bojen och fick
    göra två slag för att kryssa upp då Bringdal gled förbi.

    Den bästa filmen alla kategorier tycker jag nog ändå är
    surface tension. Surfscenen med Ian Boyd i Mexico med
    säkert världens längsta bodydrag är grym!

    /Herman

  • surfskutt

    Medlem
    18 november, 2003 vid 16:29

    Niklas har du lust att lägga upp PWA bonaire på ftp:n vore väldigt kul att se!
    /Andreas

  • _alexander

    Medlem
    18 november, 2003 vid 19:27

    jag säger enjoy

  • niklas_s

    Medlem
    18 november, 2003 vid 19:38

    vet inte hur man gör. men om du förklarar så ska ja självklart försöka. har den på cd skiva

  • eriksson

    Medlem
    18 november, 2003 vid 20:05

    Polakow

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.