Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

  • clemens

    Medlem
    18 november, 2003 vid 21:39

    R.I.P självklart, var den första surf filmen jag såg=)
    En modern klassiker om jag förstått det rätt?

  • skywalker

    Medlem
    18 november, 2003 vid 21:44

    R.I.P är bäst tycker jag med. Lite mer jordnära på något vis än andra.
    Polakows kommer nog tvåa. Jason är ju ändå Jason smile.gif

  • flash

    Medlem
    19 november, 2003 vid 02:13

    INSTANT REPLAY !!!
    Neil Pryde-rulle från början av 1990-talet. Hur lattjo som helst att kolla in några av de stora namnen som snorisar! Angulo-bröderna, Robby Seeger (krallig redan då…), Dunkan, en fånig men skön Bringdal, Rush-bodydrag-Randel, Sierra Emory + lite andra lirare. Grym rulle med vågsegling såväl som plattvattensfläskande och lite sköna krascher. Har till och med freestyle, om än ganska basic.
    Har ni möjlighet att få tag i denna rulle så ta chansen…

  • karnan

    Medlem
    19 november, 2003 vid 07:41

    Med risk för att vara tjatig så vinner förstås R.I.P. med hästlängder. (Kvalitén på min kopia från ftp:n är ganska usel dock.) Motiveringen är flerfaldig. Till att börja med är det den enda film jag sett som har lite variation. Att se någon stjärna rippa vågor upp och ned, upp och ned, blir trist i längden hur skickliga de än är. I RIP får man, utöver vågseglingen, både se en provkarta på olika surfspots och suverän speedsegling. Några av de värsta (längsta!) hoppen är makalösa. Skönast är dock när han bara seglar mellan öarna. Vidare är musiken ovanligt välvald. Musiken i surffilmer är annars tämligen enahanda (som representant för en något äldre generation kan jag väl kalla den brötig :-). Här blandas hårdrocken med coola rastatakter som jag personligen tycker passar bättre till surfing. Slutligen tycker jag porträttet av Naish är välgjort. Nedtonad, avspänt och lite grand old man. Några kärleksfulla pikar till det uppväxande vindsurfingsläktet lyfter ytterligare.

    /Johan

  • brutus

    Medlem
    19 november, 2003 vid 07:49

    hear, hear!
    med risk för att va tjatig –

    R.I.P. R.O.C.K.A.R. F.E.T.T.!

    /against the grain

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2003 vid 07:55

    Måste så klart säga mitt också smile.gif

    Håller med nån innan… World Cup -86!! Då var det på riktigt!! cool.gif
    MOVING TAGET och Rigmarole!! NeilPrydes filmer från 1990/91 tongue.gif
    Även instant replay är bra…. Det är riktiga klassiker det!!
    YEAH!!

    Nu är det strax dax för surf!! Skanörs hamn…. ca 10 grader i luften… snart 4,7 vind!!

    S-19

  • dr-masse

    Medlem
    19 november, 2003 vid 08:29

    När vi ändå är inne på klassiker spåret…

    Aloha Classic 1 och 2, behöver jag säga mer?

    Filmerna som fick mig riktigt biten.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2003 vid 08:37

    håller med dig Masse!!
    Tror det är tvåan… där de inte kör på “utsidan” då det är så stora vågor…
    Richie Myers drar ut på utsidan…. tar den största vågen på väg in… glömmer inte speakerns kommentar: “…and Richie Myers gets eaten…”
    Den vågen var lite drygt dubbel mast har jag för mig…
    Myers själv trodde han skulle drunkna…

    S-19

  • stinger

    Medlem
    19 november, 2003 vid 10:28

    De gamla sköna rullarna… Längesen jag tittade på dem. Dags att plocka fram dem igen.

    Kollade RIP häromdagen och som så många andra har skrivit så tycker jag den är klart bäst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2003 vid 11:27

    ….Skulle bara vilja nämna en annan rulle som heter “Angle of attack” och gavs ut av dåtida Gaastra folket Cabrinha , Naish mfl. Den kom innan freestyle jiddret, när allt plötsligt skulle vara hippt med vindsurfing. Fin vågsegling med en äkta skön magisk känsla i filmen, paketerat med lite suspekt musik. Kan varmt rekommenderas som en god tillbakablick för nostalgikern eller för den osäkre freestyle åkarna som ännu inte hittat sig själv.

    Vågor regerar.

    Mvh Jonas

    Ps. “Maui Wowie” rekommenderas också för den som vill flukta på Maui och höra gamla storstjärnor som Josh Angulo berätta om spoten

  • calle_b

    Medlem
    19 november, 2003 vid 11:41

    Hoppla!
    R.I.P = FETBRA !!!!!!!!!!!!!!

    Sen har vi aloha för dej me Masse! Men jag vet inte om filmen är särskillt välgjord…. Lite taskigt ljus wink.gif

    Aloha Man e rätt bra oxå me med snygga clips o allmänt gull.
    Alive är nice me, men lite tröttsam. Har dock den fetaste sektionen, plåtad från luften en riktigt mysig dag på Ho´okipa! Riktigt nice me fluffig låt i bakrunden:)

    Jag måste som tidigar nämt ge creds i mängder för GC-03 som kanske inte är proffsgjord men innehåller fullt ös från början till slut och därmed måste finnas med på iaf min lista på 10 topp surflullers!!!!

    Men nackdelen med alla surfrullar är att man blir juh så in i h-vetet-stork-sugen på att få surfa själv på alla dröm-spots snubbarna befinner sej på…. Motigt…..

    Men ack så kul att se på!

    ha d gött!
    /cd(snusfri 5 dagar änd kaunnting(behöver INTE mer abstinens)
    )

  • surferic

    Medlem
    19 november, 2003 vid 12:01

    Kan bara hålla med Linus m.fl. att de gamla Neilpryde filmerna från 87-90 är grymma, speciellt Instant replay.

    R.I.P. är kult.

    Nya Plug n’ play är helt klart att räkna med. Ricardos Fruitloops är sjuka, Teriitehau är helt galen, Delayed dubbel forward och Tabletop dubbel forward. Respect!!!

  • frippe75

    Medlem
    19 november, 2003 vid 13:23

    Visst R.I.P är grym men nya “Plus & Play” SLÅR ALLT!!!!!!

    Ni kan inte säga att R.I.P är bättre utan att ha sett…. Det är bara att inhandla ett ex och kolla.!!!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    19 november, 2003 vid 15:10

    jag tycker “Variety” e absolut den fetaste filmen..
    O ní som inte sett den, bör handla den snarast grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2003 vid 15:30

    Aha, ooo.gif är det den filmen där det är!! Minns jag har sett en helt sinnessjuk aerial av Ian Boyd i Baja Mexico?? Är det i denna filmen??

    Han söp halvt ihjäl sig har jag för mig nån sa – och gjorde tillfällig men mäktig come back där?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.