Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2003 vid 11:37

    Home and Away är klart en favorit. Fick även en bra recension i tyska SURF “om vi hade kunnat Svenska hade vi skrattat ännu mer” positivt menat 😉

    Minns oxå att Hot Sails gav ut en film i samband med 10 års jubileum. Inget radikalt men riktigt skön. Lärde mej även spela ena reggae låten på gitarr 🙂

    Sämsta filmen måste vara Resonance! Pengarna tillbaka 🙁

    Nicke

  • eriksson

    Medlem
    21 november, 2003 vid 16:00

    Finns Plug n Play ute på marknaden?

  • ola_p

    Medlem
    21 november, 2003 vid 16:05

    Svar till:


    sedan vet jag inte riktigt namnet på en:

    “2uk windsurfing..”

    [/ QUOTE ]
    syftar på WORLD 2K filmen eller? (världskuppfilmen från 2000) Tycker nog den e sådär halvbra, ett par ok bitar, men alldeles för lång å alldeles för mycke tjat…

    Resonance tyckte jag var helt ok, om man ska nominera en sämsta film så ligger brainstorm och rewind nära till hands… tongue.gif

    Edit: Tyckte inte jag såg FREE i omröstningen den e faktiskt ganska skön, go vågridning å helt ok soundtrack…

  • moscapoint

    Medlem
    21 november, 2003 vid 16:37

    Det är ingen som har nämnt någon av The Search filmerna? Inte heller denna som jag tycker verkar vara en godbit!!!?

    [img]http://www.htmaui.safewebshop.com/images/productImages/video/video_accidentalTourist.JPG[/img]
    The Accidental Tourist

    A Global look at the windsurfing world through the distorted eyes of Scott Mc Kercher.
    A Global odyssey encompassing the best waves in the world to the highs and lows of competition. From Maui to Oahu to Holland, France, Portugal, Canarues, Ireland and a variety of Australian Beaches. A whole lot more than another Hookipa video.
    It takes you inside the contests with all the Pro’s to the back of beyond with the hardest core of underground rippers. “We don’t know where we’re going we only know we’ve set out on a long journey. Only when were at our ways end will we discover why we made the greatest journey” Jostein Gaarder
    Maya

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2003 vid 17:03

    Har just kollat igenom Plug n` Play den var cool ett måste för varje vindsurfare att ha i sin filmsamling. Finns på surfer paradise hem sida att köpa men bara på dvd.
    Annars ger jag Calle nybergs filmer många + , liksom
    Home and around , alltid kul med svenskt.

    //Tommy//

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2003 vid 17:23

    Min röst faller ändå på “The Story of Robby Naish” från sent -80-tal. Helt enkelt kult trots att jag nött den kanske 1000 ggr genom åren.
    Tjo!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    21 november, 2003 vid 17:50

    Jah! det just den filmen jag menar smirk.gif

    Men förlång?kan la inte tycka en surffilm e för lång!?
    Valuta för pengarna kallar jag det.

    Den bjuder ju på allting, speedsailng/Race/Freestyle/Wave/lite mellan snack/olika vinklar/längre clip/endel bra soundtrack mm.
    Det e en bra film tycker jag cool.gif

    Men som många andra filmer, så e dem bra på sitt sätt.´
    Tycker det e svårt o säga vilken film som e “bäst”

  • eriksson

    Medlem
    21 november, 2003 vid 18:01

    Har inte SP stängt? Finns nån annan surf affär som har den?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2003 vid 10:26

    Ingen som har nämnt My Way(ve) som går att ladda hem på ftp://ftp.steffo.nu/nya/nya_031015/My Way(ve) .mpg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 november, 2003 vid 14:56

    Blown Away (Robby Naish också)? Minns inte mycket av den – men den var väl skön känsla i.. kommer ihåg att den premiärvisades i Sverige på Götabergskåren någon gång mitt i åttiotalet??!!

  • drcitron

    Medlem
    23 november, 2003 vid 21:41

    Här finns lite schyssta klipp att förgylla vinternatten med.

    http://homepages.primex.co.uk/~odtaa/omwc/video.htm

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omröstning: Bästa surffilm!!! (ALLA)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.