Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › One pump bladder
-
One pump bladder
Publicerad av preppie på 22 augusti, 2004 vid 08:45hur gör man om får punka i en sådan? Det måste vara ett jäkla jobb att hitta hålet, el?
backe svarade 20 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Har funnits en tråd om detta. Sök så får du se. Verkar inte vara krångligare.
-
det är inte ett helt skelett. bladders precis som på alla andra
-
MEN, även om det inte är ett ”helt skelett” så om det pyser ur en bladdder kommer trycket i resten av bladersen samt LE att sjunka eftersom allt är ihopkopplat??? Eller kan man koppla ur one pump-systemet och pumpa upp varje bladder för sig????
-
Du bara nyper till klämman som finns till varje bladder eller ? Kan väl inte vara svårare än så ? Har själv inte propvat men det ska väl inte vara svårare än pånån annan drake ?
-
Svar till:
jo, men det försvårar väl felsökandet en del?
[/ QUOTE ]
Har inte SS… men om jag hade punka på en one-pumpdrake så skulle jag pumpa upp den, nypa till alla klämmor – Åka en sväng… se vilken bladder som var sunkig… Voila! Du vet vilken bladder som läcker.
Fråga mig inte hur jag kom på det… det bara kom liksom… -
På Naish nya Octopus system (Torch kiten) är LE kopplat till strutsarna via en slags backventil. Blir det punka på en struts behåller LE luften och blir det hål på LE behåller alla strutsarna sitt tryck !
Du kan alltså som vanligt ta ur luften ur LE endast om du snabbt vill igång igen senare.
Mvh Michel
-
Å slingshot har samma funktion.
Klart bästa innovationen förra året. Man är riggad och klar på en minut medans polarna dansar vals från bladder till bladder…
Klart de andra kite leverantörerna kommer att härma den uppfinningen, det är toksmart./Christer
-
Eftersom Naish hade sin Octupus färdig för drygt två år sedan så är det lite svårt att sia om vem som härmar vem men det kan ju kvitta bara deyt funkar bra!
-
eller så är det kanske en ventil som går att öppna och stänga
-
Svar till:
Faen Eddie, du måste ju vara smart lixom?
[/ QUOTE ]
Äsch, så säger du till alla killar…
Logga in för att svara.