Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One weather service to rule them all!

• One weather service to rule them all!

Publicerad av challgren på 23 oktober, 2011 vid 14:38

VI har väl alla en favorit eller är det så att favoriten skiftar till den som visar mest vind just den där dagen vi ska surfa?

Vissa vädertjänster fungerar ju kanske bättre för väst- eller ostkusten eller finns det bara EN tjänst alla lita på!

Vilken är din favorit? Rösta!

ilikekitesurfing svarade 13 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • aronh

Medlem
    23 oktober, 2011 vid 14:54

DMI.dk och http://ifm.frv.dk/

• xshaolin

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 07:15

Challgren…borde inte FRV.dk vara med som röstningsalternativ ovan?… enligt mig helt klart den enda prognostjänst som är någorlunda träffsäker här längst västkusten…

• regfellow

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 08:06

DMI 1-2 dagar för vind och vågor. klart.se för längre prognoser, vatten temp, nedebörd på vät/sydkusten och danmark.

• richard-m

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 08:43

DMI/ifm för upp till 2 dagar, Windguru är också bra

• acemattias

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 14:05

Yr for att den funkar lika bra hemma som pa resa och inte ar nerlusad med en massa info som inte intresserar mig.

• kitemaster

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 14:23

Gör om omröstningen med frv också. Sen är det som folk säger att det beror på om man vill ha långtidare eller 24h.

• challgren

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 16:22

Tyvärr kan inte omröstningandelen hantera fler än 10 alternativ..sorry

• regfellow

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 16:27

FRV är ju dmi men med bättre upplösning.

• danger

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 16:37

…och mindre buggar!

• ilikekitesurfing

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 17:25

Japp, båda baseras på HIRLAM…

• kitemaster

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 13:27

Ja, man kan säga att frv är del av dmi, fast jag tycker också det är rätt stor skillnad kvalitetsmässigt.
    Baseras typ inte alla vädertjänster på hirlam? Det är väl typ meteorologernas tt?
    Jag tycker du bör ta bort veneily eller predictwind till fördel för frv om du vill ha tillförlitligare resultat i omröstningen.

• pepa

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 15:08

Enda värt att använda är direktrapporter.

• windyboy

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 17:27

FRV i kombination med Sjöfartsverkets vindmätare och Onsalamätaren. Skadar inte heller att kolla Klart eller Yr för moln och nederbörd. Har även en windallert app ovanpå detta. Har aldrig haft en dålig session när jag har kollat vädret.

• pepa

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 17:57

Har aldrig haft en dålig session.

• ilikekitesurfing

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 18:58

Det verkar som att även SMHI använder HIRLAM. Precis, det är är meterologernas TT.
    http://www.smhi.se/forskning/forskningsomraden/analys-prognos/modeller-1.452

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing One weather service to rule them all!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.