Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing onemast system eller va d heter?

• onemast system eller va d heter?

Publicerad av zehlertz på 22 april, 2005 vid 19:02

e d nån som tror på d där med tex norths 1mast system. att man ska klara alla segel på en mast. med en specialförlängare.

eller nån som har erfarenhet av d?

visst e d smidigt…men blir prestandan o känslan samma som om du kör som vanligt med 3-4 master?

guppy svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Kjellorix

Gäst
    22 april, 2005 vid 20:00

Inlägg raderat av Kjellorix

• johan_m

Medlem
    22 april, 2005 vid 20:02

Det finns ju många segeltillverkare som har ett en eller i värsta fall 2masts system på sina linjer, en av dom är Nais Boxex, och den linjen har jag hört mycket positivt om.

• herodude

Medlem
    22 april, 2005 vid 20:07

mm hur är det jag har inte sett deras ”x-tender” som den heter här i sverige?!!

• Kjellorix

Gäst
    22 april, 2005 vid 20:24

• herodude

Medlem
    22 april, 2005 vid 21:08

men iden med det är ju att du använder en speciell carbon förlängare som styvarupp masten….

• Kjellorix

Gäst
    23 april, 2005 vid 07:08

• imported_borje

Medlem
    23 april, 2005 vid 07:39

Jag har oxå hört detta. Har för mig att det gäller deras våglinjer, och inte längre upp än 5.7 förmodligen.

• surferboy

Medlem
    23 april, 2005 vid 07:43

Det gäller även större segel och North’s egna testteam kunde inte märka vilket som var vad vid ett blindtest mellan Carbon_Xtender + 460 mast eller 490 mast. Enligt North skall CX styva upp masten med 1-2 IMCS. Jag har inte testat själv ännu men det skall bli spännande att jämföra. Idén är ju klockren om man ser ur kundernas perspektiv.

Mvh,
    Gustav

• manno

Medlem
    23 april, 2005 vid 09:24

Fast en northmast + Specialförlängaren kostar nog lika mycket som två hyffsade master av mindre känt märke!

• herodude

Medlem
    23 april, 2005 vid 10:35

mm tror det med, men när kommer xtendern till sverige???!!!!

• guppy

Medlem
    24 april, 2005 vid 09:40

Jag såg en på Udéns i Gbg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing onemast system eller va d heter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.