Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › onemast system eller va d heter?
-
onemast system eller va d heter?
Publicerad av zehlertz på 22 april, 2005 vid 19:02e d nån som tror på d där med tex norths 1mast system. att man ska klara alla segel på en mast. med en specialförlängare.
eller nån som har erfarenhet av d?
visst e d smidigt…men blir prestandan o känslan samma som om du kör som vanligt med 3-4 master?
guppy svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Kjellorix
Gäst22 april, 2005 vid 20:00Inlägg raderat av Kjellorix
-
Det finns ju många segeltillverkare som har ett en eller i värsta fall 2masts system på sina linjer, en av dom är Nais Boxex, och den linjen har jag hört mycket positivt om.
-
mm hur är det jag har inte sett deras ”x-tender” som den heter här i sverige?!!
-
Kjellorix
Gäst22 april, 2005 vid 20:24Inlägg raderat av Kjellorix
-
men iden med det är ju att du använder en speciell carbon förlängare som styvarupp masten….
-
Kjellorix
Gäst23 april, 2005 vid 07:08Inlägg raderat av Kjellorix
-
Jag har oxå hört detta. Har för mig att det gäller deras våglinjer, och inte längre upp än 5.7 förmodligen.
-
Det gäller även större segel och North’s egna testteam kunde inte märka vilket som var vad vid ett blindtest mellan Carbon_Xtender + 460 mast eller 490 mast. Enligt North skall CX styva upp masten med 1-2 IMCS. Jag har inte testat själv ännu men det skall bli spännande att jämföra. Idén är ju klockren om man ser ur kundernas perspektiv.
Mvh,
Gustav -
Fast en northmast + Specialförlängaren kostar nog lika mycket som två hyffsade master av mindre känt märke!
-
mm tror det med, men när kommer xtendern till sverige???!!!!
Logga in för att svara.