Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ONSALA MÄTAREN !!!

• ONSALA MÄTAREN !!!

Publicerad av drakglenn på 27 maj, 2005 vid 06:32

Onsalamätaren visar fel vindrikning!!!

Jag har tidigare påtalat problemet, har även talat med Webmaster på OSA men problemet kvarstår….

För er som struntade i surf eller blev besvikna på den SSO vinden som mätaren indikerade igår kan jag nu berätta och bekräfta att mätaren avviker hela 25 grader!!!

Igår kollade vi upp mätaren på nytt och vid 16.00 visade OSA 155°(SSO), med kompass bekräftade vi då att vinden låg på hela 180 grader(S)

Det är synd att det är så eftersom det annars är den bästa vind mätaren (m/s) söder om Gbg…..

Om ni kollar på denna mätaren så lägg MINST på 20° på vindriktningen

//Glenn

newold_surfer svarade 19 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • basse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 06:42

AHAAAA…. Det var förklarar varför den så ostliga vinden på mätaren var så sydlig i Torkelstorp. 25 grader säger du. Tur att det inte var mera vind söderut iaf då så man stannade i torkelstorp pga mätarens fel.

Tackar!

• the_novice

Medlem
    27 maj, 2005 vid 06:58

Ja det hände nog ngt den 8 januari… smirk.gif
    Innan dess fick man väl lägga till ca 10 men nu har det nog blivit värre. Annars tyckte jag nog att det stämde med byig SSE i askim igår.

• drakglenn

Medlem
    27 maj, 2005 vid 07:20

Lätt att missbedömma vinden i Askim eftersom viken ligger i SSV riktning, har även Risholmsmätaren som bekräftar sydlig vind i Göteborg (Syd=180, Gbg i går runt 190°)

Annars är ju kompass på plats oslagbart när man vill veta…

//Glenn

• newold_surfer

Medlem
    27 maj, 2005 vid 11:28

Hur testade ni riktingen? På plats i Råö, eller i Torkelstorp… Jag har aldrig upptäckt att den diffar då jag seglar just i Råö ganska frekvent. På ostliga och nordliga vindar blir den ju lite missvisande då den ligger så att säga på andra sidan onsalahalvön.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ONSALA MÄTAREN !!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.