• Publicerad av marden på 25 januari, 2010 vid 18:30

var finns blankisen? ser ut att bli 10-15 m/s på onsdag
    hemma på drevviken är nog föret för pirate brädan bra med 5 cm hårdsnö.
    men var finns blankisen för fyrmedaras brädor och min isabellajakt som jag funder på att plocka fram ur dvalan, dags kanske att ta 100kmh vallen

bicless svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kinetic

Medlem
    25 januari, 2010 vid 19:02

Man måste nog ut åt kusten till…Men frågan är om isarna är säkra nog…Själv e ja sugen på o knäcka 70 km/h vallen:grin:

• alarenset

Medlem
    25 januari, 2010 vid 19:36

värtan på onsdag? det är stora ytor, men passar nog bäst för pirate eller isjakt. ja är på, men måste fixa barnvakt isåfall.

• kinetic

Medlem
    25 januari, 2010 vid 20:12

åla: E väl suspekta isar där…eller???

• bicless

Medlem
    25 januari, 2010 vid 20:39

Jag är nog på, på onsdag dagtid om nån mer skall ut. Jag har även lånebräda om nån vill testa.

Annars skall jag med demobrädor till västerås på lördag som det står i en annan tråd. Kom gärna dit 🙂

• marden

Medlem
    26 januari, 2010 vid 15:13

jahapp, då har jag lyft ner jakten från vinden.
    fick tips om ingaröfjärden som var åkbar för två dar sen och nämdöfjärden som nästan 🙂 höll för två dar sen borde gå bra imorrn.någon som vet var isrännan går över fjärdarna där?
    vart finns lämplig parkering typ syd östra udden björkvik?
    sattsar på att stämpla ut vid 11 imorrn från jobbet.
    eller någon som vet något närmare bättre ställe
    hoppas på vind:)

• benke-2

Medlem
    26 januari, 2010 vid 16:17

Tjena det är jag (isexperten)
    Verkar ju bli en 15-20 sekunder syd. så isen kan ju brytas upp om man har otur (å då är det kört).
    Känns som att 12 cm är nog minimum imorgon åså pika halva fjärden.

• marden

Medlem
    26 januari, 2010 vid 17:28

kanske läge för våtdräkt under fiskeoverallen då

• alarenset

Medlem
    26 januari, 2010 vid 19:55
    kinetic;596243 wrote:
    åla: E väl suspekta isar där…eller???

Inte suspekta, superperfekta.. Men jag är i uppsala hela dan å får inte åka hem inann jag är klar, typisk när det blåser till å barnvakt är bokad..

• grrrr

Medlem
    26 januari, 2010 vid 22:44

Nämdöfjärden var sådär i helgen, några centimeter tjock is.
    Plus att det är öppet vatten längre ut. Jag har inte sett några rännor däremot.
    Ingaröfjärden var bättre. Folk åkte skridskor mellan ‘haninge kn’ och ingarö. Jag vågade inte ge mig ut för långt.

• vind

Medlem
    27 januari, 2010 vid 11:01
    Mården;596224 wrote:
    var finns blankisen? ser ut att bli 10-15 m/s på onsdag
    hemma på drevviken är nog föret för pirate brädan bra med 5 cm hårdsnö.
    men var finns blankisen för fyrmedaras brädor och min isabellajakt som jag funder på att plocka fram ur dvalan, dags kanske att ta 100kmh vallen

Kolla kitewing.se – israpport, lite iakttagelser från min sida. Dock är det väl tveksamt om man hinner ut på blank is innan snöfallet

• marden

Medlem
    27 januari, 2010 vid 15:26

våtdräck kanske är ett bra vinterplagg, riktigt svettit idag med overallen över

vinden var bra idag svårt att känna på isen när inget rör sig men bullanö hadde 11 i medel och 17 i max skjälv trodde jag nog högst på 13-14m/s

isen var också ganska bra, jag var på innre delen av nämdöfjärden och ingaröfjärden
    men björkvik bjöd som vanligt på otäcka shopp men idag iform av vindpackade snöfläckar vilka gav upphov till tvära kast,satte en “spock” och misslyckdes med en framåt/kastfall efter ett kast med efterföjande sladd i +45kn

tillslut vek sig ena bakmeden.

avsluta med lite “soppslev”/krok men 5,5 var lite för stor för det

• bicless

Medlem
    27 januari, 2010 vid 16:00

Ser dramatiskt ut….. synd jag fick knät fullt med arbete, hade gärna varit ute och seglat istället…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.