Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Onsdag Stockholm: Väst 6-10
-
Funderar starkt på att testa Rastaholm ons em. Vad jag förstår kör man Ekerövägen, ner Lönnviksvägen, men sen då – lite mer exakt?
Väg- och spotbeskrivning, snälla!
/Peter
-
Är det någon som har seglat vid Smedsuddsbadet (fram och tillbaka mellan Kungsholmen och Långholmen)? Vid västlig vind verkar vinden bli ganska stark där och vattnet är platt. Det fiins ju bättre ställen, men geografiskt är det i alla fall mycket nära för min del, eftersom jag bor på Kunsgsholmen.
Filip
-
Klockren vägbeskrivning från http://www.junkshop.nu/gurra1978 : http://www.junkshop.nu/gurra1978/Galleri/Vagbeskrivningar/Rasta/index.htm . Bommar man efter att läst denna finns det inte mycket annat att göra än att köpa GPS. /D
-
Oregistrerad
Gäst19 september, 2006 vid 08:03filipl wrote:Är det någon som har seglat vid Smedsuddsbadet (fram och tillbaka mellan Kungsholmen och Långholmen)? Vid västlig vind verkar vinden bli ganska stark där och vattnet är platt. Det fiins ju bättre ställen, men geografiskt är det i alla fall mycket nära för min del, eftersom jag bor på Kunsgsholmen.Filip
Jodå. När windsurfingen var ung, hade vi pråmar och drog fram och tillbaka över vattnet utanför Smedsuddsbadet. Om man lyckades köra över strax efter att en båt passerat kunde man få lite fina vågor också! Det var tider det…
//Gammelfarfar
-
Det fungerar inget vidare vid bryggeriet, det är mer n-nv där. Berget som är där stör en hel del och vinden lyfter, men om den kommer mer från norr så trycks vinden ihop just vi detta berg. Sätra är ett bättre alternativ så länge vinden inte vrider det minsta mot nord för då blir den riktigt byig och jobbig och helt enkelt skittråkig……
-
kan det bli bra vid torö? jag ska vara vid fituna under dagen och klättra, torö borde väl vara närmast som kan funka vid v-vsv?
-
Jag åker till sätrabadet i morgon vid 14:00-15:00 om det blåser västlig, vore kul om någon annan dök upp där.
-
Oregistrerad wrote:hur parkerar man vid farstanäs? kommer man förbi campingvakten eller ska man stå utanför och kånka grejerna till stranden?
Kolla på http://www.telgesurf.se! Där står allt man behöver veta om vår klubb, Södertälje Windsurfing Club, och vår surfplats vid Farstanäs, inkl karta och hur man blir medlem.
(PS: Jag skrev igår att jag skulle komma dit. Men nu har jobbet ställt till det så det är som det ser ut nu högst osäkert om jag kommer loss. Det blir i så fall på e.m. DS)
-
Jag var förbi på sätrastrandsbadet i morse 07:30 men vinden låg då för mycket åt syd men dom har sagt att det skall vrida mot väst under dagen så det blir nog bra. Det var några morgonpigga kitare där. Bifogar en bild för dom som inte vet hur det ser ut.
-
Åker till Brevik, Åkersberga, efter lunch.
På Foreca har de klämt dit Sthlms-områdets enda röda 15 m/s-flagga precis i närheten. 🙂
Vrider vinden mer mot ren V, som det är sagt, så blir det riktigt bra där, men det funkar även på SV, även om det är lite byigare. -
Hej,
Är Sätrastrandsbadet samma som det som på kartan heter “Sätrabadet”?
Filip
-
Japp, vet inte varför jag, några säger sätrastrandsbadet. På skylten till badet har jag för mig att det står sätrabadet.
-
Jag drar också till Brevik. Har alltid fått segla de gånger jag varit där. Bästa spotet norr om stan på vindar kring väst!
Logga in för att svara.