Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Onsdag Stockholm: Väst 6-10

• larry

Medlem
    20 september, 2006 vid 07:23
    LARRY wrote:
    Kan även rekommendera Närlundabadet på Ekerö.
    Kanske lite byigare än Rasta, men plattare vatten som är bättre för freestyle och närmare.

http://www.junkshop.nu/gurra1978/Kartor/Narlundabadet.jpg

Steffo på Närlunda våren 2006.

[IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/060513%20Surf%20pa%20Narlunda%20steffojibe.JPG[/IMG]

Drar till Närlunda efter lunch.

• jox

Medlem
    20 september, 2006 vid 10:30

Drar också till Farstanäs! Sticker direkt efter skolan och kommer dit runt halvfyra tiden… Hoppas att det kommer ut lite folk!

• fastforward

Medlem
    20 september, 2006 vid 11:20

Som vanligt är man först tillbaka… 😀

Jag var ute på Närlunda vid 9-rycket och fick 2,5 timmar med pungdrag i mitt 6.6 innan det var dags att återvända till ekorrhjulet. Det var väl ganska byigt få jag säga men byarna varade såpass länge så att man hann med en repa innan det dippade.

På något sätt verkade det som om jag hade trimmat allt rätt eftersom jag kunde behålla kontrollen även när det brallade på. En av mina bättre dagar i år helt klart. (eller någonsinn – det här är ju min första säsong, häh) 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    20 september, 2006 vid 12:00

Jag åker nu och testar Fågelöudde!
    //Kalle

• _frippe_

Medlem
    20 september, 2006 vid 12:22

Själv sitter jag fast på jobbet men jag fick nyss en rapport från Torö: 4.7 och sideshore på stenstranden!

• andreas-t

Medlem
    20 september, 2006 vid 15:06

Brevik var bra idag. Bäst blåste det vid 14-tiden då det var fullt tryck i 4.7:an!! Bifogar några bilder:

• larry

Medlem
    20 september, 2006 vid 16:57
    fastforward wrote:

Jag var ute på Närlunda vid 9-rycket och fick 2,5 timmar med pungdrag i mitt 6.6 innan det var dags att återvända till ekorrhjulet. Det var väl ganska byigt få jag säga men byarna varade såpass länge så att man hann med en repa innan det dippade.

På något sätt verkade det som om jag hade trimmat allt rätt eftersom jag kunde behålla kontrollen även när det brallade på. En av mina bättre dagar i år helt klart. (eller någonsinn – det här är ju min första säsong, häh) 🙂

Det blev bättre och bättre sedan. Stack ut med 5.4 när du åkt och då var det fortfarande ganska byigt. Sen ökade det på ytterligare och vi körde 4.7. Bäst var det även här runt tvåtiden.

//Larry

• fastforward

Medlem
    20 september, 2006 vid 20:27
    LARRY wrote:
    fastforward wrote:

Det blev bättre och bättre sedan. Stack ut med 5.4 när du åkt och då var det fortfarande ganska byigt. Sen ökade det på ytterligare och vi körde 4.7. Bäst var det även här runt tvåtiden.

//Larry
    Gött 🙂 Då var det tur att jag åkte dit såpass tidigt – annars hade det inte blivit något seglat alls för mig (6.6 är mitt minsta segel). Blir väl till att köpa mer prylar som vanligt då… 😀

• svenne

Medlem
    20 september, 2006 vid 21:03

Fan, skulle ha dragit en timme tidigare och till Närlunda. Det är en riktig underdog, brukar surfa samma vatten fast från en annan spot och det stället överraskar.

Sätrastrand sög getballe efter 17, när jag kom dit…

• jonasp

Medlem
    20 september, 2006 vid 21:31
    _Frippe_ wrote:
    Själv sitter jag fast på jobbet men jag fick nyss en rapport från Torö: 4.7 och sideshore på stenstranden!

Torö blev rätt ojämt på eftermiddagen när jag kom dit. Blev lite seglat i alla fall.

Lite suddiga mobilbilder:

• steffo

Medlem
    21 september, 2006 vid 08:10

Torö var faktiskt ganska bra fram till kl 15, 4.2 och 1.5 meter vågor.

• pete

Medlem
    21 september, 2006 vid 08:18

Seglade Rastaholm för första gången, kl 14:30-17:30 – mycket bra, över förväntan måste jag säga! 85 liter, 4.7, fina vågramper, riktigt bra drag emellanåt. Blir definitivt fler besök…

/Peter

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.