Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

• Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

Publicerad av slim_jim på 2 maj, 2006 vid 11:44

Hallå Konfaholics

Nu när den “nya” konfen har satt sig har jag några önskemål…

• Kan man inte försöka hålla dom klistrade trådarna till ett minimum (på min lilla laptopskärm får man scrolla som en tok bara för att få se nyaste inlägget)
    • Ställa klockan, inläggen ser ju att vara ur-synk (hehe ordvits)
    • Sen skulle jag kunna offra nästan vad som helst för funktionen med att komma direkt till det nyaste olästa inlägget i en tråd

Någon som tycker att jag är ute och cyklar?

bill svarade 18 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • fastforward

Medlem
    2 maj, 2006 vid 11:51

Du kan inte höja upplösningen på din skärm några snäpp då?

• slim_jim

Medlem
    2 maj, 2006 vid 12:07
    fastforward wrote:
    Du kan inte höja upplösningen på din skärm några snäpp då?

nix pix, kör 1024×768 vilket är max…

OK, kanske överdrev lite när jag skrev “scrolla som en tok” men faktum kvarstår…

• toka

Medlem
    2 maj, 2006 vid 13:54
    slim_jim wrote:
    Hallå Konfaholics

• Kan man inte försöka hålla dom klistrade trådarna till ett minimum (på min lilla laptopskärm får man scrolla som en tok bara för att få se nyaste inlägget)
    • Sen skulle jag kunna offra nästan vad som helst för funktionen med att komma direkt till det nyaste olästa inlägget i en tråd

Om man som jag vet hur man fixar nummer tre, vad får jag?! Skulle behöva en liten vågbräda…
    Tryck på lilla pilen till vänster om rubriken på inlägget så hamnar du där du vill!

• slim_jim

Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:00

:blush: Hehe, har tyvärr ingen bräda liggandes men tack för tipset…

Jag är nog född med skygglappar för ögonen…

Men håll med om att klockan går fel eller ? :crazy:

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:25

Toka, Jag har ju en liten vågis till salu snart… Ska få en ny nu i maj så jag har en 66liters till övers.

Min klocka går rätt, men man måste in och ändra i sina inställningar kontrollpanel, redigera alternativ, ändra tiden till gmt +1.
    http://www.surfzone.se/forum/profile.php?do=editoptions
    Min stod tidigare på gmt men tiden var 4 timmar fel, att ändra till gmt +1 löste det.

• the_novice

Medlem
    2 maj, 2006 vid 15:10
    slim_jim wrote:

Hmm, av tre möjliga så återstår det möjligen en punkt…

Håller nog med lite om antalet klistrade trådar, kan dem inte läggas under tex favoriter istället..?

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:23

Jag tror att det är ett artikelsystem på gång, där skulle nog en del av FAQ och nybörjartrådarna platsa. Jag rensade undan avatar tråden, kanske skulle kunna flytta även surfblogg faqen till support och förslag forumet.

håller för övrigt med om att det tar lite stor plats på alla ledder, får snacka med steffo om att åtminstånde lägga en maxbredd på #page så att det iaf inte blir hopplöst att läsa när man drar ner bredden på fönstret.

Tyvärr så har vbulletin en sanslös mängd tables, och väldigt få idn och classer på saker så det är nästan hopplöst att ändra strukturen med css, tyvärr.

• basse

Medlem
    2 maj, 2006 vid 18:29
    Ola_P wrote:
    Toka, Jag har ju en liten vågis till salu snart… Ska få en ny nu i maj så jag har en 66liters till övers.

Perfekt!!!

• slim_jim

Medlem
    2 maj, 2006 vid 18:54
    Ola_P wrote:

Min klocka går rätt, men man måste in och ändra i sina inställningar kontrollpanel, redigera alternativ, ändra tiden till gmt +1.
    http://www.surfzone.se/forum/profile.php?do=editoptions
    Min stod tidigare på gmt men tiden var 4 timmar fel, att ändra till gmt +1 löste det.

Så där ja. Tänk va lätt livet kan vara, bara man vet hur man ska göra…

Man tackar

• jat

Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:23
    slim_jim wrote:
    Hallå Konfaholics

Hej
    Det finns till och med ett forum som heter Support & Förslag.
    //Jonas

• pulver

Medlem
    3 maj, 2006 vid 09:58

Det hade varit bra om det syntes vem man svarade, som det gjorde innan konfen bytte skepnad. Då hade man inte behövt citera långa haranger för att visa vem svaret är riktat till.

• dr-masse

Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:15

Kolla på “visningsalternativ” i trådens översta fält…

• ola_p

Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:50

Njae, det är inte det pulver menar, och jag håller med om att länken till inlägget man svarat på saknas.

• alexasu

Medlem
    3 maj, 2006 vid 15:55
    Ola_P wrote:
    jag håller med om att länken till inlägget man svarat på saknas.
    det gör jag med!
  • bill

Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:12

Håller också med, det var alltså Ola P & alexsu jag höll med…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.