Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ont i armarna

• Ont i armarna

Publicerad av stellan på 8 maj, 2006 vid 07:48

Hejsan
    Kanske någon som kan dela med sig tips om hur man blir av med ömmande armbågar och leder. Ledvärk, inte muskelvärk. Har tränat armarna hela vintern men så fort det kommer till kiting så börjar det att göra ont. Tips någon. En bra idrottsläkare, Kortison, byte till speciell bom?

Mvh

larssa svarade 18 år, 7 månader sedan 18 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • annas

Medlem
    8 maj, 2006 vid 07:53

jag e ingen expert alls, men kör inga maratonpass utan kör en timme intensiv kiting istället och gå upp och Stretcha(!) efter. Hjälper för mig, men har inte haft så stora probs. Det är mest det där med att köra omkring i flera timmar, gärna i halvtaskig vind, som sliter

• liljedahl

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:05

Välkommen hem Stellan. Vad synd om dig som verkar ha fått alldeles för många timmar på vattnet i Tarifa 🙂

Kontakta Kjell Ellman på Ellmankliniken i Helsingborg. Han har en unik försåelse för problem med olika sorters smärta som är muskel och ledbaserade. Jag är extremt nöjd med hans behandlingar för, nackspärr ryggont etc. Han kan säkert hjälpa dig med dina armar. Ring och hör med honom. Klart värt en trip till Helsingborg.

http://www.ellmankliniken.com

/Jocke

• davids

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:19

Känn inte efter så nycket, det är mitt tips.

• luuddee

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:22

hmm jag ahde exakt samma problem innan.. för det först sluta kör naish kites.. hehe nä skojja bara. men jag lydde peps råd att bara köra mer och ännu hårdare. . och det har faktiskt hjälpt sen en dag när vi körde i cabarete och jag hade riktigt ont.. så istället för att gå upp o böla så körde jag ännu mer urkrokat gjorde jävligt ont. . men sen den dan har ja inte haft några problem

• stellan

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:34

Låter som bra tips – no pain, no glory

• bboatb

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:40

Säger bara en sak…Voltaren! Hjälper mot allt!

• sidpiraya

Medlem
    8 maj, 2006 vid 08:47

Vet i fan vad det är men har lita roliga piller som fixar allt.

• mav

Medlem
    8 maj, 2006 vid 12:27

testa en kite med mindre bomtryck, jag får ont av att köra kites som är lite tyngre att styra spec i lättvind.

vilka kites kör du med?

• hugeo

Medlem
    8 maj, 2006 vid 15:49

Rippern är ett bra botemedel om na inte vill bli heltids fjolla

• nilsson

Medlem
    8 maj, 2006 vid 16:24

Artrox och vila! Ledsen. ev. initialt något antiinflamatoriskt

• kamikazekiteren

Medlem
    8 maj, 2006 vid 16:42

Jag anvender nogon aloe vera steijs, Men det fungerer rett bra , har mer om du vil ha.

• tomw

Medlem
    8 maj, 2006 vid 19:04

Stellan,

Take it from a guy that has had these kinds of problems for 20 years.
    1. Tar det lungt i början av säsongen, oavsätt vinter uppladdning.
    2. Tyngdlyftning är bra men kör med lätta vikter och mycket upprep. Detta styrker leder, senor och blodgenomströmning utan att slita. Ingen vinter träning är likt kitesurfing, men vinterträning är viktig.
    3. Justera baren så att armarna är lite extended, med runt 100-120 grader mellan över-underarm. Detta låter axlarna jobbar mer.
    4. Har du problem nu, vila 2 veckor tar ibrufen 400mg morgon o kväll för 5 dagar, pausa 3 dagar med pillar och tar 5 dagar till med ibrufen. Cykla mycket under vila, bra för benen.
    5. Börja kita 30min gången och gör som Anna säger- stretch och uppvärmning.

Gör du inte detta, kan du glömma att kita i “the golden years”

MVH TW (in the Golden Years)

• svinet

Medlem
    8 maj, 2006 vid 19:21

Eller så dricker du absint före

• sbjorne

Medlem
    8 maj, 2006 vid 20:03
    Svinet wrote:

Kan iofs ge andra “vadvardetsomhände” fenomen.. 😀

• rusiak

Medlem
    8 maj, 2006 vid 21:06
    SBjörne wrote:
    Svinet wrote:

Kan iofs ge andra “vadvardetsomhände” fenomen.. 😀

Ha ha ha, det var väl sådana du fick i helgen va Martin? 😉 Vadvardetsomhändeochvarförhördeejavsig, ho ho. Svara nu så vi kan boka ticket för sommarn!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ont i armarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.