Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ont i armen!

• Ont i armen!

Publicerad av perrapops på 19 april, 2008 vid 10:35

Tänkte bara höra om det finns någon/några som har erfarnhet av en skum strålande ond känsla i armen, uppifrån axeln ner till handleden..

Blev efter surfet i tordsag, misttänker att jag överansträngde armen tokmycket, skulle köra gym igår, men det gick inte alls , oc h när jag vaknar på morgonen är armen svullen och öm..

Det strålar ifrån axeln längs med biceps ner till handleden, känner mig fruktansvärt svag i armen.
    Ska jag kolla upp det, eller ska jag bara ta det lugnt och skippa träning surf ett tag framöver?

Tacksam för tips/råd.

//Per

perrapops svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • goretex

Medlem
    19 april, 2008 vid 11:13

Ring vårdguiden… de brukar kunna komm med jäkligt bra råd och tips på lindring och bot! De löste mina krämpor när jag stukat foten jävligt illa!

08-320100

• goretex

Medlem
    19 april, 2008 vid 11:13

Ring vårdguiden… de brukar kunna komma med jäkligt bra råd och tips på lindring och bot! De löste mina krämpor när jag stukat foten jävligt illa!

08-320100

• Kjello

Gäst
    19 april, 2008 vid 12:20

Det finns en massage kräm-tub på hälsokost, funkar direkt, helt otroligt, mirakel.
    Den heter; SASCO Aloe Vera, Aloe Rub. Liniment/Muskelsalva.
    den luktar mycket som Tigerbalsam, men verkar ha en extra otroligt bra läkande effect.
    Ingen nackdel att ha i beredskap.

Aloe Vera området, bör inte utättas för stark sol. Hudporerna är tilltäppta (kokrisk).

Men jag vill inte rekommendera fel, du har kanske råkat ut för något värre,
    (jag fick precis samma/liknande strålande värk hela vägen, och använde salvan direkt efter jag känt värken),
    min arm svällde aldrig upp. följ Goretex råd först

• perrapops

Medlem
    19 april, 2008 vid 20:59

Tack för tips och råd, alltid skönt att rådgöra på konfen!
    Konfen är en större informationskälla för mig än google;)

• jat

Medlem
    21 april, 2008 vid 12:04

@Perrapops 459463 wrote:

Tack för tips och råd, alltid skönt att rådgöra på konfen!
    Konfen är en större informationskälla för mig än google;)

Konfen är som google. Använd sök funktionen och sök på tennisarm så kommer du likt google få svar, hobby ideer och annat.
    Det är flera som har det problem du har. Testa sök funktionen.
    /J

• doc

Medlem
    21 maj, 2008 vid 04:55

@Perrapops 459390 wrote:

Tänkte bara höra om det finns någon/några som har erfarnhet av en skum strålande ond känsla i armen, uppifrån axeln ner till handleden..

Blev efter surfet i tordsag, misttänker att jag överansträngde armen tokmycket, skulle köra gym igår, men det gick inte alls , oc h när jag vaknar på morgonen är armen svullen och öm..

Det strålar ifrån axeln längs med biceps ner till handleden, känner mig fruktansvärt svag i armen.
    Ska jag kolla upp det, eller ska jag bara ta det lugnt och skippa träning surf ett tag framöver?

Tacksam för tips/råd.

//Per

Hur har det gått med din arm? Med de symtom du beskriver finns en rad olika krämpor du kan ha drabbats av. Du skulle t.ex. kunna ha fått en översträckning/slitning av en eller flera nerver. Ett kastfall kan ge liknande besvär.
    Ifall du fortfarande har symtom och inte har varit hos en läkare ännu skulle jag verkligen föreslå att du beställer en tid.

• perrapops

Medlem
    21 maj, 2008 vid 06:37

Tja Doc, armen har faktiskt blivit bättre, men jag kn ibland känna hur det strålar från ryggraden och framåt armen, vilket gör att min vänsterarm känns tröttare…
    Har åkt på halsfluss och käkar kåvepenin, sådär lagom kul… När kan man börja surfa igen, efter pencelinkurens tid eller tidigare?

Tack//Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ont i armen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.