Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ont i öronen vid klipphopp?

• adde

Medlem
    29 juli, 2004 vid 06:44

Jag får ont i öronen av tripp hopp laugh.gif

/adde

• basse

Medlem
    29 juli, 2004 vid 06:48

grin.gif

• mickemoose

Medlem
    30 juli, 2004 vid 13:18

nån som testat på fallskärmshoppning. jag måste faan göra det! hehe laugh.gif

varför låter det galet att hoppa 20meter upp i ett träd ner i massa mjuka grejer(4meter djupt) jag lovar…det gör INTE ont

• sunkan_

Medlem
    30 juli, 2004 vid 14:02

Visst men det är inget för den som har ont i öronen. Jag fick lite ont när man hoppade 5-6 ggr. per dag.

• jeppo_f

Medlem
    30 juli, 2004 vid 14:31

Jag har hoppat tandemhopp, och det är väl rätt coolt, men inte så tufft som man kan tro. Höjdkänslan försvinner lite, så det känns mest overkligt högt, och är en förbannat massa vindbrus. Det suger mera i magen när man får till ett riktigt fetinghopp på surfingbräda. På surfingbräda vet man dessutom att det gör ont om man dabbar sig. Det gör det väl iofs när man hoppar fallskärm också, men där är det inte riktig ett alternativ…

/jeppe

• calle_b

Medlem
    30 juli, 2004 vid 15:02

Håller helt med. Hjärnan smälter i 5 sek(uthoppet ur planet) men sen är det bara en overklig flygtur. Ett fethopp på surf är absolut en fetare upplevelse.
    Men ändå, måste rekommendera ett tandemhopp, de är en upplevelse.

Far o fly/cd

• kungdenknege

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:16

Man måste nog vänja sig… Eller nåt. Håller fan på att ta cert, paja inte det här för mig nu ;P

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:29

själv måste jag rekkomedera bungy jump, har själv varit instruktör och har fallskärmscert såjag kan jämföra, bungy jump ger den totala adrenalin känslan!!! Framförallt då man voltar med en bmx cykel:)

• sunkan_

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:41

Det är kul. Första hoppen fattar man inte så mycket men sen blir det bara roligare och roligare.. Om jag inte hade barnen skulle jag nog hålla på fortfarande, det tar mycket tid och kostar tyvärr en hel del när man börjar hoppa 4-6 hopp per dag.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:55

Jaså sunkan du bor inte bara i samma kommun som mig du har även hoppat mkt bungy jump:) Om du hoppade vid grönan så kanske jag var den som var i korgen då du hoppade, själv är jag uppe i 190 hopp.

• sunkan_

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:25

Nu blev det nog lite fel. Jag har bara hoppat 1 bungy jump hopp, det var fallskärmshoppning jag syftade på.

Men det bungy hopp jag gjorde var på grönan dagen innan snodden gick av. (Jag får en déjà vu känsla som säger mig att jag skrivit detta tidigare i detta forum)

Kanske lite svårt att jämföra bungy jump och fallskärmshoppning när jag bara gjort 1 bj hopp men jag skulle nog vilja påstå att båda är lika spännande och roligt men ändå helt olika upplevelser.

• waterboy

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 00:54

tja,
    det gäller som de säger att kura/vika sig lite efter man har hamnat i vattnet. Men landa absolut inte så då man kan skada ryggen rejält. När huvet är vid ytan så kan du skjuta fram benen lite, inta alls mycket, så börjar du snurra o kommer inte mer än kanske 3meter ner vilket inte är någon fara.

Sen kan ni ju testa mollbergare från den höjden, det är frihetskänsla, just det att man tittar rätt ner på vattnet efter 1/4 volt med förhoppningsvis total kontroll!

ciao

• niklas_s

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 12:38

hehe. de märks att de e högtryck

• mickemoose

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 15:08

nu e de högtryck asså! ont i hövvet….som fan! 😛 usch

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ont i öronen vid klipphopp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.