• silversurfarn

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 07:54

Bonasurf,
    Försök att tänka till lite innan du postar här. Jag har ingen lust att se såna här bilder utan jag kommer hit för att läsa och skriva om vindsurfing (och kanske även hajar för all del). Men vill man se blodiga kroppsdelar och liknande finns det andra siter för sådant, antar att det är från en sådan du fått bilderna.
    Jag ser helt enkelt inte vad du har för syfte med att lägga bilderna här? Vill du provocera är det ganska omoget, tycker du att det är en kul grej får du försöka förstå att alla inte tycker sånt är kul, vill du få uppmärksamhet kanske du ska försöka på något annat sätt.
    Ska också skriva till moderatorn och be han plocka bort bilderna.
    Så försök att hålla nivån uppe på det här foumet så man slipper känna sig äcklad när man går in här, en känsla i alla fall jag ogärna vill förknippa med vindsurfing.

Ha det bra,
    Anders

• bonasurf

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:07

Ledsen silversurfaren. Förstår att du tycker att bilderna är för mycket. Kunde ju lagt in dem som länkar istället. Hittade bilderna på en site med dokumenterade hajattacker.
    Eller rättare sag på http://www.sharkattacks.com men antar att du personligen ändå inte blir gladare av det faktum att de kommer ifrån en autentisk källa.

• apelbapel

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:11

Bilderna e otroligt äckliga, samtidigt otroligt fachinerande, dom e dessutom allmänna! har setts länkade härifrån förr.
    Alla vet ju att dessa hajar inte finns här, ändå har väl alla haft tanken utomlands.
    Hajar e spännande, och kunskapen större nu än på t ex 70talet. Risken att du eller ngn annan slutar som bilderna är ju i princip obefintlig.
    Jag tycker inte bilderna är särskilt upprörande sett i sammanhang.

grin.gif

• bonasurf

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:16

Borde kanske sätta uppe denna skylten som ikon för tråden.

• silversurfarn

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 09:06

Hej Bonsasurf!
    Tack för det.
    Ja det hade nog varit ett bättre alternativ att bara länka och skriva en liten varning. Så hade man fått välja och hunnit förebereda sig bättre på att få se något riktigt äckligt. Nu blev det lite för mycket på en gång för mig, särskilt som jag var i mitt vanliga “måndagmorgon-slösurfar-läge” och inte så förberedd.
    Bara så det inte blir några missförstånd så har jag mailat konfmastern och bett han ta bort bilderna, gjorde det innan jag läste ditt svar, det borde väl räcka med länken?
    Det är för övrigt i mitt tycke lite bättre att bilderna kommer från en seriös site än från någon av alla “äckelsiter” utan syfte.

Hälsningar Anders

• g_l

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 10:03

På shark attack sidan kan man nu läsa en “konf-tråd” om hajen i Göteborg:Läs mer… whitetip.jpg

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 10:09

Svar till:

Bonasurf,
    Försök att tänka till lite innan du postar här. Jag har ingen lust att se såna här bilder utan jag kommer hit för att läsa och skriva om vindsurfing (och kanske även hajar för all del). Men vill man se blodiga kroppsdelar och liknande finns det andra siter för sådant, antar att det är från en sådan du fått bilderna.
    Jag ser helt enkelt inte vad du har för syfte med att lägga bilderna här? Vill du provocera är det ganska omoget, tycker du att det är en kul grej får du försöka förstå att alla inte tycker sånt är kul, vill du få uppmärksamhet kanske du ska försöka på något annat sätt.
    Ska också skriva till moderatorn och be han plocka bort bilderna.
    Så försök att hålla nivån uppe på det här foumet så man slipper känna sig äcklad när man går in här, en känsla i alla fall jag ogärna vill förknippa med vindsurfing.

Ha det bra,
    Anders

[/ QUOTE ]

Blodet droppar…..
    Så farligt var det väl ändå inte?
    Om det hade varit en uppäten säl så hade du väl inte gnällt, kött som kött.

• bonasurf

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 10:10

Ur forumsidan omhajen i göteborg:
    I would not be surprised if they come here on rare occasions.. noone thougt there were any around GB. But now there seems to be quite a few there.

It seems beyond dispute that rising global temperatures will affect the migrations of sharks, as it has with other species invading formerly inhospitable ecosystems, even Antarctica.

• stinger

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 10:30

Vadå oprovocerade attacker? Finns det statistik på hur som har attackerats efter att ha retat upp en haj också confused.gif

Tur man är östgöte. Ni kommer väl ihåg den gamla svensktoppsfavoriten. Göta Kanal lummig och sval, där simmar sällan någon haj eller val…

• bonasurf

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 21:22

Nu har jag lagt in lite justa länkar istället för de obscena bilderna. hajattacksfilm. myter och sanningar samt bilderna och några fler som länkj. Bli inte arga nu och titta försiktigt så att ni inte blir rädda.

Kolla första sidan i denna tråden

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 06:55

Kanske simmar det inga hajar i kanalen, men det finns ju annat…
    Det här kan man läsa på http://www.fiskejournalen.se:
    1999-07-27 16:39:05
    GÄDDA BET BADANDE
    Nu har det hänt igen – en badande människa har blivit biten av en gädda. Den här gången var det en kvinna som badade i Lillesjö i småländska Mörlunda när en gädda högg henne i armen. Fisken hade först buffat till kvinnan i magen. En stund senare kände hon att något strök längs hennes ben och sedan högg gäddan henne i armen. Gäddan har ju, som bekant, vassa tänder och det blödde ordentligt från såret.
    Det händer nästan varje sommar att någon badande blir gäddbiten… Klicka här för att se en Gäddvideo
    Esluc_ul.jpg

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.