Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing open water record

• open water record

Publicerad av marden på 23 november, 2006 vid 16:23

ställde frågan nyss i en annan tråd men svaren uteblev så försöker igen
    har någon en susning av eller vill chansa på vad som räknas som open water och inte
    såg att ben van der steen satte nytt hollänskt rec nyss på en sjö som inte såg allt för öppen ut på de små bilderna jag såg me 40,8kn på 500m o världs rekordet är väl ca 45kn.

rasmus_w svarade 18 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jester

Medlem
    23 november, 2006 vid 20:50

Allt naturligt är väl open water. allt tillverkat (utgrävt) är det inte. Skulle gissa att det är så iaf

• rasmus_w

Medlem
    23 november, 2006 vid 23:41

Nja. Om jag skulle få för mig att försöka sätta spedrekord på t.ex. fyrisån (de som seglat på den vet nog iofs att jag knappast lär lyckas) så vete fan om det skulle klassas som öppet vatten.

Däremot har jag ibland lekt med tanken på att man kanske skulle kunna speeda på rätt bra på t.ex. Göta Kanal om man bara lyckades få tillstånd och hittade en sträcka med långt mellan slussarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing open water record

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.