Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Optimal Kite-Snowboard ? ser ut ?
-
där finns som de andra sagt snowboardboots som e sköna att gå i. . ta inte de allra högsta och hårdaste bootsen så e de faktiskt grymt sköna att gå i.. brukar aldrig använda vanliga skor när ja e o åker snowboard mer än när ja går ut på kvällen.. brukar alltid åka massor offåist när ja åker snowboard o inte alls ovalnligt me vandringar på 4-5 timmar i snowboardboots . det e lugnt.. o som de andra sa o ja sa innan.. du kan gömma att åka snowboard om du itne sitter fast riktigt ordentligt. .
-
Om man int sitter fast ordentligt,och bara ena pjuksan lossar,när de går undan kan brädan snurra=vridet knä=slut på säsongen
Wikis -
Svar till:
Hoppades ha skorna på när man ska ta sej till stället, och bekväma att gå i.
Lite mycket att byta pjucks ute i snön, + extra packning på bussen/pendeln (bilen vinter-avställd).
Trodde det fanns softfodrade bindningar till snowboards.
Får kolla vilka bindningar som finns först. gillar inte tanken att sitta berghårt fast i brädan.
(hellre mindre kontroll, mot att kunna sparka av sej brädan i nödfall)[/ QUOTE ]
där ser du, därför ska du köpa mina grejor för en billig peng!
-
Kjellorix
Gäst12 december, 2005 vid 19:27prövade alla SnowboardBoots idag (fruktansvärt obekvämt) inget passade,
har kraftiga vadmuskler, troligen för jag Vindsurfar(fotstyr) så mycket,
Snowboardskorna klämmer nertill på vadmuskeln så det gör ont.
Får hitta något istället för Snowboard (min winterboard är för windsurfingsegel) går ev. att pröva med kite. Skönt om man hoppar, inget klunsigt som följer med, frihet att landa på bara fötterna.
Snowboard blir inget för mej..
Hoppar man så hoppar man (då behövs ingen bräda ) åker man så åker man -
man vill inte landa på fötterna efter ett hopp. finns ett antal här inne på steffo som stukat sina fötter eller värre för att dom tappat brädan i luften. då har det ändå varit några dm vatten som iaf bromsar lite.
Hur många boots provade du egentligen? finns ju mängder med olika.
jaja, lycka till med åkandet iaf.
-
Kjellorix
Gäst12 december, 2005 vid 19:45Ja provade först proffsboots (helt omöjliga) då sa han att amatörboots är mjukare (lika omöjliga)
Mina vadmuskler är som den där seriefiguren som käkar spenat.
Prövade alldeles för många + alla med lite lägre skaft.
Jag får undvika att hoppa helt enkelt.
Kanske hitta på någon ny kitesport. “Speed t,ex,”tror man stukar fötterna för man inte ser hur man ska landa
(det ser man bättre på land)
“Karl Alfred” vadmuskler som håller’ -
hahaha.. skojar du eller? gick du till team sportia eller?
varför skulle amatörboots vara mjukare? nänä.. du har nog inte klart för dig! käkat för många magic mushrooms??
lycka till med allt annat dock
-
låter jobbigt å ha sånna vader helt klart, men skulle du kunna hitta boots som mina så skulle dom inte skava. lovar! fast såna säljs nog inte längre, nu e de mesta byggt för folk utan styrsel i fötterna.
Prova på med din bräda men det kommer va jäkligt svårt. speed är nog ingen bra ide, ska det gå fort så vill du sitta stenhårt fast, vilket underlag du än har. Se till att skydda dig å va nånstans där det är mjukt så är det ju bara å testa. skidor är inget som funkar för dig då? är ju många som kör skidor och kite också. lite tuffare än snowboard faktiskt.
-
kommentarer känns överflödiga …….. men som zoo säger så finns det ordentliga grejjor som passar alla.. om du bar akollar på rätt ställenn.. o fan det ska klämma lite så feta vader kan du itne ha.. bildbevis säger ja.. haha..
-
Kjellorix
Gäst13 december, 2005 vid 10:29Provade i en stor sportbutik i Länna, sen Kollade jag bara i dom andra 2,
Felet va att jag tog i (för kung och fosterland), testade att vinkla fötterna
(omöjligt i dom pjucksen) Därför fick jag ont i vadmusklerna.
skorna satt som ett fängelse (nytt för mej) obehagligt.
Expediten (kitesurfare hade demat snowkite (landkite no snow) på gärdet i helgen)
sa att dom billigare pjucksen e mjukare, dom dyra e stelare för bättre kontroll.
Ska kolla långfärds-skridskor idag och pjäxor. (och kanske se om det finns skidor till dom pjäxorna. -
hmm ja meningen är ju att du ska sitta ordentligt fast i skon och inte kunna röra på fosingaran för då får du feta skavsår vid snowboardåkning vill ja lova.. ärligt talat tror ja du nska hålla dej till kite på vatten med stroppar istället.. om du nu ska kitea..
-
Kjellorix
Gäst13 december, 2005 vid 13:19Har aldrig gillat att va ute på vintern.
men köpte sjyssta råttefälla-långfärds-skridskor idag med OK skor till, NYTT.
Ska leta efter beggade skidor, så köper jag samma bindning till dom.
Bara så jag kan pröva Kite, eller något i vinter, har mycket tid att slösa med.Kite förresten, har hittills varit värsta nerköpet för mej, uppocknervända världen.
Köpte kite för att ha mindre att kånka på när jag ska ut på höst & vår.
(Semester på landet har jag bara 10m till vattnet, och allt riggat klart i garaget.)
Och för att ha något att göra när inte vinden räcker för vindsurfing.
Allt blev fel, borde köpt foil, gillar friheten.
Sålde paraglidern när jag lärt mej alla fördömda flygsertifikat-regler.
Vindsurfar mest speed, vem vill sitta fast i något där.
VindSurf är min bästa sport, och snart kan jag pröva min Winterboard. -
får inga skavsår med bra strumpor. eller så e de bara du som går sönder lätt. bott i mina snowboardboots 2 säsonger utan nåt skav, å dom sitter riktigt löst. Varför ska man sitta så hårt när man kör snowboard? har väl muskler för tusan.
Logga in för att svara.