Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Optimala kiteresemålet?
-
Optimala kiteresemålet?
Publicerad av mav på 13 april, 2005 vid 18:30var ska man om man får åka var som helst under tre-fyra månader nu under sommaren?
finns det några kända ’dröm’ ställen?eketeket svarade 20 år sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
cabarete ska vara gytt under sommare. inte så mycket folk o gött med vind. . hmm ananrs verkar ju aruba vara ganska nice…
-
Kollade på flyg till DR idag. Inga cherter flyger på sommaren. Billigaste biljetten – 8500 kr…
-
fifaen.. men.. europa då.. typ kroatien, grekland, turkiet kanske.. portugal, spanien, frankrike..
-
Svar till:
fifaen.. men.. europa då.. typ kroatien, grekland, turkiet kanske.. portugal, spanien, frankrike..
[/ QUOTE ] Bra specat ludeeee…
Nej men kanske någon vet en bra spotguide över lite ställen. Vill minnas det fannsnågonm sådan. -
Kolla på http://www.kitebeaches.com, den är hyfsat stor.
Mexico är ju rätt fett annars. Fast frågan är hur det är med windstatsen under sommaren.
/Kaj(Tech)
-
Tarifa (+kringspots) säger jag bara men precis som Hardangervidda så blir det bäst när man känner till vädrets hemligheter. Ta snabbt kontakt med en local så missar du minst kitetimmar.
Under sommaren blir det sjukt trångt på vattnet. Bättre vår/höst.
nic
-
Tarifa är jäkligt läckert… Men det är rätt hardcore förhållanden… Man behöver en sjua + inte vara skraj för lite offshore
-
Bra att du skriver så för det tror nog de flesta. När min lilla kite paja fick jag lära mig alla kringspots och kunde köra på 16 hela veckan. Super. Men man behöver bil och det blåser alltid mest i Tarifa.
Något för alla.
nic
-
Okey… Låter bra för jag har varit där två ggr… bara kiteat den ena gången. Fullkomligt älskar staden och stämningen. Hur långt bort behyöver man åka? Har du namn på några byar och så?
-
Jag och en polare sticker till Malta 19september – 12dec. ska ta en Cambridge examen i engelska.
Sen så sticker jag till Hua Hin i 5månader..
Där är det SJUKT bra vind har jag hört mellan dec-april. -
en polare tittade förbi där nu i veckan å körde en sväng. han sa att de va SJUKT dåligt. rätt ok vind men allt annat va mög
-
tjen, har me varit i Tarifa, är ju fedt bra. Tänkte testa på lite runtom T i sommar, landar i Jerez och har bil. Har du/nån namn på bra ställen man måste till. Gärna väster om Tarifa och in i Portugal. Kommer nog va lite runt Lagos me.
Logga in för att svara.