Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Örebro i helgen, men var?

• Örebro i helgen, men var?

Publicerad av twinzer på 29 juli, 2010 vid 15:30

Har inte vindsurfat något alls i Örebro sedan jag flyttade därifrån i början av 90 talet. Knapps stått på en bräda de senaste 6 åren. Eftersom jag ändå ska till Örebro i helgen tänkte jag att min utrustning som nästan är oanvänd har samlat damm tillräckligt länge ska få komma med. Kommer knappt ihåg var jag brukade åka tidigare. Brukade åka en del till den lilla sjön Lången, mest för att det tog 15 minuter för mig att åka dit. Och även till Hjälmarbaden, men har för mig att det inte var speciellt bra vis sydvindar. Var mycket i Motala vid syd, men känner inte för att åka ända dit.

//John

twinzer svarade 14 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • zurfman

Medlem
    29 juli, 2010 vid 17:39

Åk till Tivedsbadet, sjön Unden. Rak onshore vid syd. Ganska bra ramper om det blåser ordentligt.
    Det är väl knappt 8 mil dit från Örebro, men 6,5 mil är ju motorväg eller liknande.

Sydväst på lördag funkar bra, däremot är väst halvbra om man inte åker långt ut på sjön.

• twinzer

Medlem
    30 juli, 2010 vid 07:16

Tack för tipset!

• johanoeberg

Medlem
    30 juli, 2010 vid 07:37

Sitter själv ock spånar lite på om/vart man ska åka.

Dagens prognos ser ju lite halvdan ut :confused2:

Men en tur till Sjötorp (secret) kanske funkar!

http://orebrosurfarna.se/karta

Slå mig en signal på 0705572982 om du ska ut!

Johan

• twinzer

Medlem
    30 juli, 2010 vid 08:50

Tack för länken Johan! Sjötorp såg ju väldigt intressant ut. Som sagt var så var det väldigt länge sedan jag var i Örebro med omnäjd. Även länge sedan jag stod på en bräda. Men känner att jag måste komma igång igen. Det var trots allt mitt absolut största intresse förr.

• johanoeberg

Medlem
    30 juli, 2010 vid 08:57

Om du känner dig osäker så är sjötorp inte den bästa spoten, av egen erfarenhet att döma!

Jag sätter mig snart i bilen och åker ner till Hargebadet. Hade gärna kört nått närmare. Men:

en (relativt) lång sandstrand och vindar som får jämna ut sig på 16 mil vs. en svårlaunchad stenig pir, massor av grund och som bäst 3 km till skogen på andra sidan…

Tja, du förstår.

Häng på!

• twinzer

Medlem
    30 juli, 2010 vid 09:11

Hade varit trevligt med sällskap. Kommer dock till Örebro först ikväll. Jag får överväga något annat än Sjötorp låter det som. Hur är Norra Ässundet? Har ett svagt minne att jag har varit till Hargebadet i Askersund. Kanske får bli ett återbesök i helgen.

• ludde_l

Medlem
    30 juli, 2010 vid 09:25

I morgon så lär de flesta Örebroare surfa vid N Ässundet, eftersom det ska bli SV.

• twinzer

Medlem
    30 juli, 2010 vid 09:42

Där ser man. Kanske får åka dit istället så man slipper vara själv ute.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Örebro i helgen, men var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.