• Publicerad av getwet på 12 februari, 2002 vid 13:51

Kan inte låta bli att skriva några rader och tycka till om snowboard grabbarna i halfpipen igår. Så kul att få se ett gäng som åker till OS för att ha kul och ser tävlingen som en lek, och inte så allvarligt som övriga tycks göra…….
    Önskade att vi kunde få se vår sport representeras likadant i media………

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • borje

Medlem
    12 februari, 2002 vid 14:04

De grabbarna fick till skaplig höjd i sina hopp.
    Man blir lite avis.

• adde

Medlem
    12 februari, 2002 vid 14:27

Japanen hoppade ju jääättte högt i första åket…

/adde

• johan

Medlem
    12 februari, 2002 vid 14:51

Man va rättvist det var att Japp-domaren helt plötsligt inte fick ge sina 10:or för höga hopp. Punk-finnen var värd lite mer tycker jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2002 vid 15:13

jao vill oxå åka……….

• adde

Medlem
    12 februari, 2002 vid 15:14

Japanen dömde ju ganska fegt i andra åket. Punkfinnen och spagettikillen tyckte jag laddade jävligt bra i andra.

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2002 vid 16:39

Alla sporter börjar som en lek. I även snowboard kulturen kommer pengar och prestige att ta över…tro mig, tyckte mig redan se det hos åkarna i OS ”Så kul att få se ett gäng som åker till OS för att ha kul och ser tävlingen som en lek” att säga så är bara en gammal klyshé under ytan är de alla där för att ta guld, så kanske det inte var i nagano….men tiderna förändras….

Ett inlägg med många stavfel…
    Skibum

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2002 vid 16:45

Amrisdomaren låg fett högt på alla amrisar…det glömdes dock snabbt på japanens bedömning…

• johan

Medlem
    12 februari, 2002 vid 17:06

Dom flesta laddade bajset, inte minst punkfinnen och den orakade
    spaggetisnubben problemet var väl att japp domaren blev tillsagd typ efter
    att jänkarna hade åkt klart i andra åket. Spaggetti lodaren missade väl pallen med knappt nåt. Sen tycker jag att tuppkam MÅSTE belönas.

• getwet

Medlem
    13 februari, 2002 vid 10:56

Till Anonym!
    Det är väl skönt att det är så, så länge det nu varar. Lär väl dyka upp nya sporter i OS som vi kan glädja oss åt. Klyscha vill åtminstone inte jag kalla det för, har windsurfing bliviten en ”rabbiat” sport med ”droger” och multimiljoner för att den funnits med i antal OS? Jag tror nog att halfpipen håller sig på den nivån där den befinner sig idag, vinnarinstinkten finns nog där, men vissa sporter har en mer ”laidback” inställning vilket kan rädda dem från den totala förstörelse som andra idrotter tyvärr drabbats av.
    Jag är nu 40 år, gammal enligt vissa, ung enligt andra…men jag uppskattar verkligen den lek jag fick se häromdagen!!! Och jag tycker att vi som brukar läsa dessa sidor eftersom vi är intresserade av en viss sport ska vara glada att våra ”kusiner” får den uppmärksamhet dom fått, klyscha eller inte……måtte den vackraste av sporter få samma uppmärksamhet i sommar OS…………(OS, från början en lek mellan nationer)

• anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2002 vid 22:14

Undrar när i riktig vindsurfing hamnar på programmet? freestyle & wave.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA