Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › OS i RIO
-
OS i RIO
Publicerad av badjanne på 7 november, 2012 vid 17:22Det är inte helt kört kanske tvärtom
Följ diskussionen här:
http://www.sailing.org/follow/2012-ISAF-conference-blog.php
badjanne svarade 12 år sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Det är ju positivt. Men varför drar du ingång en tråd till? http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?89402-Vindsurfing-i-OS-2016
-
Sorry. Anders blev bara så glad att något händer till vindsurfingens fördel.
Förresten är det inte dax att jaga massmedia lite kring Daniels prestation och vad som händer i Namibia. Skrev själv till TV 4 sporten igår men tror att du är en bättre ambassadör för speeden än SWE-77 -
Jo men vi har allt fått till en hel del kring speed-publicitet i år tycker jag. Daniel blev ju intervjuad av TV i England. Och Internet är ju bara bäst för att nå alla som verkligen är intresserade, mycket bättre än gammel-TV som sänder i tablåer.
-
Håller inte riktigt med. På gymmet idag var det många som kommenterade att vi fått en ny världsmästare i vindsurfing. TV4 sporten hade de sett och han heter visst Holm (det var ett inslag på ca 12 sekunder)
-
Jo, all heder åt pastorn som kämpar för publicitet. Men Kona är ju hans levebröd, så han pushar det som det vore jordens största klass. Så klart lite knepigt att folk i allmänhet tror att det är jättestor sport i världen, när det vinklas som VM i vindsurfing. Men det är ju onekligen en stor svensk klass, och VM och SM och NM är kanske nästan samma sak.
Jag har inget kommersiellt intresse att pusha speed, (mer än att möjligen sälja min prylar från fjolåret). Men för sjutton, Adams vinst är en stor prestation, det är alla vinster oavsett sammanhang. Och som sagt så tycker jag att vi (speedgänget) har fått ut vår lilla sport hyggligt i år med. Jag har dragit ett hyggligt lass för detta, men som sagt mitt är på ett helt annat plan än att promota surfbrädor, Det är 3 av sveriges största företag som jag har på min lott… där är min fokus. -
Race board har ju funnits länge och det är väl det de kör i andra länderna. Förstår inte varför man har en entyps klass i sverige, när de övriga kör race board.
Vore kul att se vad Holm kan göra i någon annan klass, flera av RSX seglarna är ju även duktiga i Formula tex. SM i Kona är väl förresten tuffare än VM där bla inte svenske mästaren var med.
-
Rio blir det väl inte för min del men väl en fight med Lbj på Öland nästa år. Behöver dock en en bra tränare innan. Nu har vi ju likvärdiga grejor oxå. (Sorry fel länk men det händer ju ofta på konfen)
Logga in för att svara.