Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ost ost nord ost i Stockholmstrakten?

• Ost ost nord ost i Stockholmstrakten?

Publicerad av larry på 18 september, 2001 vid 05:47

Hej.
    Funkar Torö om det är ost nord ost (80 grader)?
    Finns det något bra alternativ?
    /Larry

teabag svarade 23 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • brattberg

Medlem
    18 september, 2001 vid 06:47

nej

• fk

Medlem
    18 september, 2001 vid 06:57

Blir det surf på Torö idag Larry?
    /FK

• larry

Medlem
    18 september, 2001 vid 19:16

Angående om Torö funkar kan jag berätta att vi hamnade där tillslut i alla fall. (Tisdagen)
    Det blåste enligt lotsen landsort ca 14m/s och 75grader(Dvs ost nord ost).
    Vi seglade vid stenstranden, men det läade och var byigt ca 50-100m ut från land. Därefter var det jämn vind för 5.0 segling. Inga vågor men OK freestyle segling.
    Det vore intressant och höra om nån lyckades hitta något annat hyffsat ställe att segla på.

• dude

Medlem
    18 september, 2001 vid 23:59

…vad mer finns?

Är det kanske Kapellskär, Björkvik, Väddö…? Kapellskär eller Väddö skulle jag tro mest på. Någon norrbo var säkert ute. Men vinden var föresten mer verksam i Mellersta Östersjön precis söder om Landsort enligt Halo, så norr om stan kanske inte var någon hit ändå. Man skulle väl ha åkt till Nåttarö för att ha fått något idag, för det stället har hela Östersjön utanför(!) men det krävs ju färja för att komma ut hehe – ja det vore något :]

Mvh,
    Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2001 vid 04:51

Kapellskär funkar och väddö, men det blev alldrig något tryck i Kapellskär igår
    /F.B

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2001 vid 07:43

Kapellskär erbjuder ju dock Finlandsbåts-svall som inte är helt oävet. Framförallt då det står 50-talet snygga finskor på akterdäck och glor när man kommer körande…

/acke

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2001 vid 07:58

Det som funkar är baggensfjärden i nacka. Det enda är väl att det inte blir några direkta monster vågor, om man inte stöter på någon vaxholmsbåt förstås…

/b

• teabag

Medlem
    19 september, 2001 vid 08:00

Jag skall testa ett nytt ställe (??) på södra Muskö med stora öppningar mot nedre Mysingen och Nåttarö I helgen om det blåser.Men en bit ut blir det oneklingen frånlandsvind. Rapport följer. Hade inte Gålö eller Dalarö varit vettiga igår ??

“ever training….always learning”
    Uffe

• larry

Medlem
    19 september, 2001 vid 08:09

Vi var förbi Gålö inan vi åkte till Torö. Det blåste inte där.

• teabag

Medlem
    19 september, 2001 vid 14:26

Tack för den informationen.Vinden spelar oss många spratt.När jag väl fått fart i mina grejor skall jag segla dit och testa vid NO – förmodligen blåser det bra
    först en bra bit ut från GÅLÖ (OXNÖ) på utsidan mot Mysingen.Eftersom jag inte seglar så långt därifrån borde det vara lätt att testa. Nä -Torö blir väl bra först vid pålandsvind då det också kan komma lite vågor – eller ??

“ever training….always learning”
    Uffe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ost ost nord ost i Stockholmstrakten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.