Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ost vinden fortsätter att dominera
-
Ost vinden fortsätter att dominera
Publicerad av anonym-anvandare på 9 april, 2003 vid 14:45Ost vinden fortsätter att dominera.
De senaste åren ha lågtrycken från väst tagit en norlig väg över Norge och
västvinden inte blivit som förr i tiden eller nästan uteblivit.
Medan lågtrycken kommit upp från sydost och den ostliga vinden dominerat.
Vad håller på att hända?anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst9 april, 2003 vid 14:49klimat förändringar
Växthus efekten o hela köret vettu.. -
Jag har precis gjort ett litet arbete i skolan om just växthuseffeken. Enligt SMHI är den vanligaste vindriktningen idag sydvästlig. Det kan komma att ändras, dock inte på så kort sikt. Växthuseffekten kan få til följd att just ostvindar blir alltmer vanliga. Det är dock inte alls säkert och om det skulle bli så är det långt kvar tills dess. Som stockholmare är jag för växthuseffekten
-
Kanske måste lämna västkusten för att segla på ostkusten
-
Jag avstår gärna dem kalla ostvindarna och väntar på dem härliga varma sydvästvindarna som snart kommer. Surfa gör man på framsidan.
-
Det är bara snack att ostvinden “dominerar”. Möjligtvis var det mer ostvind än vanligt förra hösten men “dominerar” – nahädu. Västvinden dominerar här på västkusten, precis som det ska vara =)
-
Ja det var bättre förr. På vintrarna var det ständigt snö och kallt. Sommaren var solig och varm (utom midsommar då det alltid regnade..), och det blåste alltid kuling från väst
-
ja, hård kuling från väst finns det inte mycket av nu för tiden däremot är det tryck i ostan & nordostan nu för tiden.
-
Ni har naturligtvis fel allihop. Det är frånlandsvinden som dominerar. Själv gillar jag fartvind.
Och ute är det mera snö
jag som trodde det var tö
samma miss i år igen
glädje, optimism och
provriggning i trädgården
en än gång en riktig krock
mellan mina önskemål
och Kung Bores vita lock
kontorslanskapet vaknar av ett vrål
“Va f-n har hänt, var är min VÅR!?!
Jag vill inte sitta här,
jag vill ha surfpremiär!!”Varje flinga som faller
är som syra
i mitt surffixerade sinnes öppna sår
de där nya prylarna känns nu väldigt dyra
kan endast avhjälpas med riktig vårSluta snöa NU! 🙂
Surfa På!
-
Äh ryck upp dej! Jag körde 4.0 Nordväst i Apelviken förra söndagen. Har blåst en hel del väst den senaste tiden utom senaste veckan förstås. Var inte så negativ, vinden kommer…
-
Det var inte så allvarligt menat, typ med glimten i ögat… 😉 Tänkte att det var kul å rimma lite om hur jag, mot bättre vetande, blir lurad av våren varje år (framgick kanske inte så bra). Samma visa de senaste 15 åren… 🙂
Fast det är lite hårt att kolla ut knappt se mer än hundra meter på grund av all snö i luften, till å me jag känner mig ovanligt lurad i år. En prestation det med.
Min enkla regel för premiär är att jag inte seglar när det snöar. Fördelen med rejäl vinter är att det brukar bli bra sommar!
Surfa På!
-
Tjena doktorn. Jag kommenterade herr anonym, hann inte se ditt lilla kåseri. Nu snöar det utanför fönsterna här i GBG också. Va i h-e är det som pågår? Nu ska det ju vara vår..jag har ju haft premiär för länge sen…
-
Lugna ner er nu va
“Värmen” kommer till helgen, förhoppningsvis för att stanna den här gången..
Logga in för att svara.