Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Österskär måndag 15/8

• Österskär måndag 15/8

Publicerad av zurfman på 15 augusti, 2011 vid 16:22

Det var freeride-väder idag på fm och runt lunch-tid.

Blåste 6,0 vid 12-13… 7,2 eller bättre innan dess o stax efter (kolla med Nils som planade bra med Konan före jag drog igång). Sen dog det på em…

Några var litet sena, o jag riggade bort mig litet när jag bytte ned till 6,1 (jag skulle också varit där litet tidigare)… hann ju plana 1,5 timme i alla fall…

Enligt prognosen skulle det blåsa 14 i byarna, vid 12-13 så var de över 12 i alla fall.

zurfman svarade 13 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • wallin

Medlem
    15 augusti, 2011 vid 21:35

Och formula-väder!

Körde formula i ca. 2 timmar mellan 15-17 och hade väl 99% planing, alltså måste vinden ha legat mellan 4-7 m/s. Kul var det iaf när jag väl kommit ut.

Jag kommer vara där hela veckan och ha vindsurfingkurser på förmiddagarna så kom ut och kör du med (går även att hyra grejer om man ej har egna.)

Mvh
    Jonathan

• zurfman

Medlem
    15 augusti, 2011 vid 22:20

Tror det låg kring 6-7 m/s vid 16, sämst var det mellan 14 o 15.30 (när jag åt lunch o du satt o snackade med mig)
    Planade ju litet strax före 16, men det var inte i närheten av gårdagen tyvärr på em!

Ja åk ut o kör med Jonathan! Det är ju rätt kul att bara latcha med att segla på fel sida o sånt även om man inte planar (speciellt när det är varmt o så)… Rätt som det är ökar vinden o då är det ju bara att plana på…
    (själv har jag litet annat att göra närmaste dagarna så jag kommer nog inte tyvärr)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Österskär måndag 15/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.