Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Östervandet sjö, Klitmöller?

• Östervandet sjö, Klitmöller?

Publicerad av sea_surf på 18 juni, 2007 vid 11:04

Någon som vet om det är stängt eller om det går att segla där? Åker ner med barn till Danmark om några veckor, valet står mellan Ringköping eller Klitmöller (eller snarare, får man segla på sjön så är valet klart).
    /Christer O

ola_p svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • basse

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:13

Stängt när vi var där Kr. Flygare iaf… men du har ju alltid Krik!

• zoffe

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:49

vet inte ,det finns ett bra badhus nor om hanstholm.

• semisinker

Medlem
    18 juni, 2007 vid 12:40

På riders.dk finns lite mer info eller följ denna länk.
    http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=79&q=Vandet+S%C3%B8

• Oregistrerad

Gäst
    19 juni, 2007 vid 11:07

Om jag har förståt det rätt så får man inte segla där för att det är fågelskyddsområde. Eller har jag fel angående detta!
    Det verkar vara ett bra ställe för nybörjare perfekt om man vill ta med sig tjejen till klittmöller som inte är så duktig än.
    Är det någon som vet mer om denna sjö? Är väldigt intresserad av tips tack.

• sea_surf

Medlem
    19 juni, 2007 vid 13:53

@Oregistrerad 391286 wrote:

Om jag har förståt det rätt så får man inte segla där för att det är fågelskyddsområde. Eller har jag fel angående detta!
    Det verkar vara ett bra ställe för nybörjare perfekt om man vill ta med sig tjejen till klittmöller som inte är så duktig än.
    Är det någon som vet mer om denna sjö? Är väldigt intresserad av tips tack.

Det är ett fantastiskt bra ställe att lära sig på (och även nöta gippar mm), jag ska ha med en 15-åring som provat på lite men det är inte så lätt i våra byiga förhållanden i Gästrikland. Problemet om jag fattat rätt är att det inte varit så bra med ”sanitära förhållanden” vid den delen där det varit tillåtet för surfing och man har stängt i väntan på att det blir bättring (och har väl haft stängt flera år nu?).
    Tack för svar hittills, jag hittade ingen info på dk-länken. Finns det någon som vet om Vandet sjö funkar?
    /Christer O

• ola_p

Medlem
    19 juni, 2007 vid 14:02

Bonden tröttnade på att kajtarna fastnade och drog sönder hans staket och plöjde slutligen upp parkerkering, om jag inte missminner mig. Sen fanns det inga toaletter, vilket gjorde att det luktade halvkul…

Det var snack om att kommunen skulle köpa marken, ställa upp toalleter och förbjudad kite, men jag vet inte riktigt vad som hänt med den saken.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Östervandet sjö, Klitmöller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.