Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostkusten 15/9

• robin

Medlem
    18 september, 2007 vid 12:19

Snyggt! Är det tidigt på morgonen på Torö? Var är fotot på vågsmurfaren taget?

• brett

Medlem
    18 september, 2007 vid 12:38

Bilderna är tagna runt halvåtta tiden på lördagsmorgonen, vinden vred upp mot nordväst ,efter att ha legat på syd hela natten .
    vattnet mellan vågorna var oljeblankt (ej pga utsläpp).

Inga höga hopp bara ren Vågridning ….

• jesper_b

Medlem
    18 september, 2007 vid 13:06

TORÖ TORÖ TORÖ!!!!

Fina bilder som fasen – stor eloge till fotografen! Dock var det betydligt mer rip än som framgår här. Det sprutade av aerials och snabba carvande bottomturns. Otroligt fin vinkel och grymmefina set.

Min kanske underbaraste upplevelse var nog inte min bästa arial i Schweden någonsin utan när Henrik Lutman (surfaren på bilden ovan) droppade in på mig i en av de större setvågerna uppe på udden. Vi sträckte ut händerna mot varandra när jag kom ner efter cut-back och han carvade bottomturn. Vi missade precis, men kände oss nog som när Kelly Slater och Rob Machado gjorde high five mitt under den där kända Pipefinalen. Henrik och jag går tillbaka långt bakåt i tiden. Och här var vi på kära Torö tillsammans 20+ år senare, han utan segel och jag med, men båda görande det vi älskar mest.

/Jesper B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostkusten 15/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.