Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ostkusten i helgen.

• bronze

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:12

borrby just nu, ca 11m/s rak sideshore, stabilt. inga vagor, smabryt vid stranden, 7grader iluften men solen varmer gott.

/martin

• bronze

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:15

o en jevvla massa nya trafikkameror pa vag 11!

• radikalle_

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:24

inga vågor? RApporterar du när dom börjar rulla in e du snell?
    Nån som kan rapportera från gislöv?

• jonaish

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:54

@RadiKalle_ 372016 wrote:

Nån som kan rapportera från gislöv?

2 vågsurfare ute på framsidan, 1-2m waves typ, NO, vår vimpel står rakt å ut och 11-14 M/S!

Kan dra ut å ta några bilder, så du får se 😉

• mjersen

Medlem
    24 mars, 2007 vid 19:06

lundåkra vid 12 tiden.. 15-18ms =)

• pjoter

Medlem
    24 mars, 2007 vid 20:31

vilken underbar dag!!

soligt, bra tryck och fina vågor att leka i.

för att gör det hela ännu bättre avslutades dagen med en grym downwinder i solnedgången.

hoppas ni hade det trevligt i lundåkra. 😉

• wibban

Medlem
    24 mars, 2007 vid 21:08

Ja tack för en schysst dag Pjoter.
    Det var gött även om jag fortfarande är lite besviken att det inte gick bättre.
    Det visade sig rätt snabbt att det inte var riktigt samma sak att kita i 30 grader varmt vatten i bara shorts jämfört med 4 grader och full mundering.
    Fick mig en kalldush skulle man kunna säga.

Annars var vågorna i Borrby helt ok och vinden låg på ganska hårt hela dagen.
    Downwinden i solnedgången såg fantastisk ut… för någon måste ju köra bilen oxå *s*. Och jag får väl erkänna att jag helt enkelt inte hade pallat med det då i vilket fall som helst.

Sammanfattningsvis så blev det en riktigt schysst roadtrip till Borrby iaf.

Kanske tar mig an Lundåkra imorgon för jag får nog vänta lite med att ge mig ut i vågorna igen. Kanhända så kommer kunskapen om hur man bäst tar dem tillbaka i drömmarna inatt för det vore nog en ganska säker gissning att det blir mestadels drömmar om kiting inatt.

Il Reportör
    /Wibban

• jonaish

Medlem
    24 mars, 2007 vid 21:25

sorry boys!

Skulle precis köra ner bilen för att börja packa kitesakerna å dra till Porrby, å gissa vilka så kommer då?!

Jooo… Eklöve, Sam, Mårten och Patrik. Så jag blev liksom tvingad att stanna kvar på Hammaren!

Hoppas att de kommer fler gånger för det hade vart riktigt sköjjj att köra med er oxå! Får dra över till Habo när vinden ligger rätt….

Nästa gång kanske Frodo får ur röven ur vagnen så ni blir fler å kan nanna kudde i hans träkoja 😉

ha di gutt
    //jöNish

• wibban

Medlem
    24 mars, 2007 vid 21:32

@jonaish 372137 wrote:

sorry boys!

Skulle precis köra ner bilen för att börja packa kitesakerna å dra till Porrby, å gissa vilka så kommer då?!

Jooo… Eklöve, Sam, Mårten och Patrik. Så jag blev liksom tvingad att stanna kvar på Hammaren!

Hoppas att de kommer fler gånger för det hade vart riktigt sköjjj att köra med er oxå! Får dra över till Habo när vinden ligger rätt….

Nästa gång kanske Frodo får ur röven ur vagnen så ni blir fler å kan nanna kudde i hans träkoja 😉

ha di gutt
    //jöNish

Lugnt Jonaish!
    Det blir fler tillfällen kan du tro. Det var najs. Men vad jag egentligen vill göra är många fler downwinds… Jag kör dem med jostick.. dé är najs.

Imorgon, om det nu blir något, så blir det dock Lundåkra som gäller för mig. Behöver komma in i det lite mer innan jag ger mig på vågorna igen.

Vi hörs
    /Wibban

• bronze

Medlem
    24 mars, 2007 vid 22:29

Tyckte Du körde bra Wibban, Gött att hantera de ganska choppiga vågorna så bra flörta gången i Borrby!. Bifogar liten grap från Peter, enda bilden som blev ok på min pocket kamera. Tack för gott sällskap idag.

/Martin

• radikalle_

Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:10

Tack för skjutsen Wibban!

Downwind i Borrby e de finaste som finns!

Hörde att det knappt blåste nåt i Gislöv. Kom vågor å vind sen eller?

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ostkusten i helgen.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.