Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostkusten/Mälaren – sämsta våren hittills!

• Ostkusten/Mälaren – sämsta våren hittills!

Publicerad av musmagneten på 18 juni, 2004 vid 12:46

Nån mer som är av den åsikten – att den här våren varit riktigt dålig vad gäller seglingsbara dagar? Jag har inte fått en enda bra dag hittills och då har jag ändå flexat ut tidigare då prognosen sett lovande ut. Var är alla stadiga SV-vindar? Bortblåsta eller…? Killarna på västkusten verkar kunna välja och vraka: ”ska vi köra plattvatten eller vågor?”. Såna lyxproblem tampas inte riktigt vi med här uppe, inte heller att kroppen värker efter heldagar med klockrent surf. Nä, kanske dax att sälja prylarna och hitta på nåt annat att göra. Då slipper man både bomkörningar till Väddö och återkommande tjafs med flickvännen.

anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • boman

Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:53

Visst har det varit en dålig vår men det gäller nog västkusten och övriga sverige också, det kommer och går med lågtrycken.
    Väddö har ju varit segel bart ett antal gånger nu. Senast i söndags med 5,3-6,2 segel det har kanske inte blivit dom där riktigt brutal bryten men dom kommer.
    Torö blir nog kanon den dagen det slutar blåsa från norr…

Mälaren är väl inte kännt för att vara ett blåshål direkt det är nog bättre att söka sig ut mot kusten för lite mer vind.

ge inte upp! flexa på.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2004 vid 14:14

Westcoast har ju haft ett stort antal bra-till-grymma dar, Måndags i Abay tex, 5.0 överriggat hela dan från 10-17 som jag var där, tyvärr har man ju jobb och annan skit att tänka på (sjukskriven måndag!), annars hade man lätt kunnat va ute mycket.
    Bara kolla in alla rapporter och bilder som varit inne här under våren från hela kusten skåne-halland-gbg.
    Själv kör jag apel.
    Erra

• gurra1978

Medlem
    18 juni, 2004 vid 14:31

Här är min seglingsstatistik på östkusten (stockholms län, havet och inomskärs) än så länge.

4,2: 1 (vågis)
    5,3: 4 (vågis)
    6,7: 3
    7,6: 9
    9,5: 7
    Totalt: 24

Sen har man gjort det ända rätta och åkt till Varberg och fått 4 kanondagar extra med vågis och 4,2-5,3. Jag har egentligen varit ute fler dagar men de har varit bomkörningar så jag räknar bort dem. Det kan tilläggas att jag började säsongen den 14:e februari så visst har säsongen varit överkass. Dessutom suger östkusten så hårt så det är bara att börja samåka ner till Västkusten för att få segla i bra förhållanden.

Vi får hoppas på en riktigt blåsig höst här hemma.

• boman

Medlem
    18 juni, 2004 vid 21:38

ja det har blivit några klassiska tryckare där nere sådana man går och väntar på för att få åka ner till Apel, tyvärr så blir det bara mer saker som kommer ivägen för surfet ju mer åren går.

Dom senaste åren har det varit väl mycke ostvindar som dominerat hoppas att det inte blir så i år igen.

Det kommer och går med lågtrycken… tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2004 vid 21:48

sedan i mitten av maj ser statistiken ut så här för mig på Mälaren (V-ås) med freetylebräda på ca 95L.
    5ggr 6.2
    1gång 5.0

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ostkusten/Mälaren – sämsta våren hittills!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.