Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Ostlig vind på västkusten!!!

• Ostlig vind på västkusten!!!

Posted by scottaztek on 23 juni, 2009 at 21:25

Fan!!! Enda jävla veckan som jag är nere på västkusten så är det såklart ostlig vind!

Betyder det att det inte blir sjöbris från SW heller? Eller blir det det ändå? Finns det spots att köra på även på ost eller är det så risigt som spotguiden påstår?

gordonz replied 15 years, 5 months ago 4 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • sanden89

Member
    9 juli, 2009 at 14:50

Västkusten är rätt lång! Men om du befinner dig i Göteborg eller Söder om så tycker jag att du skall åka till Draget i Onalsa när det blåser ostligt.

Draget ligger längst ut på Onsala-halvön så när det blåser ostligt så är hela Kungsbackafjorden öppen och släpper på vinden=)

• litease

Member
    10 juli, 2009 at 08:03

Lätt ostlig vind förbättrar sjöbrisprocessen, men är den för stark (>5 m/s) kan den… Ojdå, va visst ett tag sen du postade.. Men, men. I vilket fall. …kan den inte slå igenom. Idag är det regn och molnigt så det lär ju inte bli någon sjöbris idag iaf. Vet iofs inte ens om det är ostligt…

Fan va flummigt inlägg.

• gordonz

Member
    15 juli, 2009 at 07:36

Tjena! Jag undrar om nån av er vet om några bra spots runtomkring Lysekil och uppåt mot Strömstad…Bor där nu under sommaren men har inte kitat där något tidigare…vore överlycklig om nån kunde rekommendera nåt!
    Tack Mvh Jonas

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Ostlig vind på västkusten!!!

You must be logged in to create new discussions.