Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ostligt i Uddevalla
-
Dålig uppslutning bland freestylare…
Ja, jag satt hemma med 2 bråkande ungar och frugan jobbade kväll. Skit =(
Härligt att det ändå var surfare ute! Du måste vara en av de få som fått många timmar på vattnet i år, Billie!?! -
“Härligt att det ändå var surfare ute! Du måste vara en av de få som fått många timmar på vattnet i år, Billie!?!”
Den här veckan försöker jag göra rekord . Söndag till onsdag var Sund (lite tunt med vind på onsdagen men det gick ändå) Torsdag var jag i Stenungsund tollenäs med bra fart. Fredag blir det tidig surf på Lindesnäs och på Lördag är det dags för King of the fjord . Speedtävling i Torkestorp. Söndag har jag inte bestämt mig var jag skall vara ännu .
Rip … Det finns många skolflickor som vill tjäna en slant på att sitta barnvakt några timmar . Ha ha
Eller bjud med barnen och frugan och skolflickan till Karpatos
http://www.chris-schill.com/2010/de/pro-center-news/news-august-2010.html
-
Måseskär har VSV10 i medel just nu. Då är det planing på plattvattnet i Skåpesund. Fast jag får nöja mig med att surfa på datorn. Inte alls bitter… :frown:
-
Västnytt säger en massa regn men yr säger upphåll . Men kallt blir det . Man får väl hålla sig i vattnet
-
Inte alls så dum dag på Sund i dag . Vi var 6 stycken tappra vindsurfare som fick både vind och lite regn . Vinden var lite svag i början med ökade på under eftermiddagen då det även höll upp. Kan tilläggas att det var ett par kiteare där ocks ifrån Gbg som hittat dit
-
var så fint nu på kvällen körde 5,3 var lite litet men funka ok. tänkte ge mig ut i morgon runt tolv någon mer som skall ut? prognosen ser fin ut.
-
Var det byigt idag? Såg lite sketchy ut på VV’s mätare på bron 🙂 Kanske kommer upp och testar imorgon
//Henrik
-
Inte direkt byigt utan i början så blåste det bara 6-7 m/s som sedan ökade något . Man upplevde inte det som byigt utan mer att när vinden var där så var den jämn.Mätaren på bron sitter ett par meter över vägbanan i det södra körfältet precis där virarna börjar om man kommmer norrifrån . Så den visa konstiga resultat på No och O .
-
Blev det något mer kört i helgen?
Funderar på att köra efter lunch idag måndag, är det någon mer som ska ut idag? -
Tog mig aldrig upp till Uddevalla utan det blev Sillvik igår och retur idag vid 16-tiden om vinden håller sig…
-
Jag kommer till Sund och man kan hoppas på lika mycket vind idag som igår(Söndag) Vi var cirka 24 kitare och 7 vindsurfare där hela dagen .
Logga in för att svara.