Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ostligt på fredag!
-
Ostligt på fredag!
Publicerad av johan_rydstrom på 14 juli, 2009 vid 12:01Någon som ska över på östra sidan av Skåne och köra på fredag? Just nu ser det ut att kunna bli en bra kvällssession!
Någon som tänker sig ut i ex. Borrby eller Gislövshammar?
/J
falsterbo svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då… 😀
-
johan_rydstrom;559644 wrote:Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då… 😀
Haha, hade varit något.
Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj!
-
JagkallasPiotrellerPete;559652 wrote:Haha, hade varit något.
Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj!
Samma här 😀 !
Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det?
-
Falsterbo;559659 wrote:Samma här 😀 !
Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det?
Svinskoj.
Japp för faaasen, går upp mot kuling på sena eftermiddagen.
Är där från 12-13, plingar dig imörgon. -
Kommer hänga på backafestivalen i helgen, hoppas prognosen håller sig så de blir lite gryningssurf imorgon, borde bygga upp lite fin vågor över natten.
-
Tänkte också dra mig neråt Falsterbo men hittar dåligt. Hur hittar jag till the kitespot?
-
Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll.
Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com
/J
-
yeah lets try to remember that the rocks in Gislöv are dangerous no matter how little wind – it only takes one wipeout to relly fuck up your day..
if anyone wants to get into waves go to borrbystrand for a few sessions, its not hard to find. (hitta.se)
-
johan_rydstrom;559787 wrote:Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll.
Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com
/J
Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =)
-
sourra;559807 wrote:Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =)
Förvisso, men det är 5 minuter hemmifrån. Enkelt sätt att avgöra om vindstyrka/antal badare gör det meningsfullt att pumpa. Och så var inte fallet…
Ost 5-6 i Skillinge, fortsätter till Borrby när folk drar hem för middag.
/J
-
Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället.
-
Falsterbo;559837 wrote:Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället.
Ok, funkar det bra på ost? Hur blev kvällen?
Själv fick jag 3,5 h (med en 11) i Borrby innan regnet/åskan kom. Rätt stökigt men några småvågor fick jag i alla fall. 😀
-
Falsterbo funkar mkt bra när det blåser ostliga vindar. Men det är fortfarande en ganska klurig spot eftersom vattnet lätt blir choppigt. Men mig stör det inte 😀
Logga in för att svara.