Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ostligt på fredag!
-
Ostligt på fredag!
Publicerad av johan_rydstrom på 14 juli, 2009 vid 12:01Någon som ska över på östra sidan av Skåne och köra på fredag? Just nu ser det ut att kunna bli en bra kvällssession!
Någon som tänker sig ut i ex. Borrby eller Gislövshammar?
/J
falsterbo svarade 15 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då…
-
johan_rydstrom;559644 wrote:Ingen alls? Då får jag hela ostkusten för mig själv då…
Haha, hade varit något.
Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj!
-
JagkallasPiotrellerPete;559652 wrote:Haha, hade varit något.
Jag kör själv falsterbo från eftermiddagen och tidig kväll, sen partaj!
Samma här
!
Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det?
-
Falsterbo;559659 wrote:Samma här
!
Hade du kul igår Peter? Kite imon om de blir läge för det?
Svinskoj.
Japp för faaasen, går upp mot kuling på sena eftermiddagen.
Är där från 12-13, plingar dig imörgon. -
Kommer hänga på backafestivalen i helgen, hoppas prognosen håller sig så de blir lite gryningssurf imorgon, borde bygga upp lite fin vågor över natten.
-
Tänkte också dra mig neråt Falsterbo men hittar dåligt. Hur hittar jag till the kitespot?
-
Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll.
Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com
/J
-
yeah lets try to remember that the rocks in Gislöv are dangerous no matter how little wind – it only takes one wipeout to relly fuck up your day..
if anyone wants to get into waves go to borrbystrand for a few sessions, its not hard to find. (hitta.se)
-
johan_rydstrom;559787 wrote:Jag drar ner och testar i Vitemölle (Kivik) nu. Funkar det dåligt drar jag vidare till Borrby för en helkväll.
Tips på var man launchar utan badare i Borrby mottages varmt på 070-6033542 eller johan.rydstrom (att.) gmail.com
/J
Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =)
-
sourra;559807 wrote:Vitemölla är bara skit. Stenigt, strömt och kassa vågor. Bättre kan du! =)
Förvisso, men det är 5 minuter hemmifrån. Enkelt sätt att avgöra om vindstyrka/antal badare gör det meningsfullt att pumpa. Och så var inte fallet…
Ost 5-6 i Skillinge, fortsätter till Borrby när folk drar hem för middag.
/J
-
Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället.
-
Falsterbo;559837 wrote:Falsterbo är en grym spot, dock inte att rekommendera nu under horseshow. Brukar dock köra kvällsessions och då är det kanon. Körde i kämpinge idag istället.
Ok, funkar det bra på ost? Hur blev kvällen?
Själv fick jag 3,5 h (med en 11) i Borrby innan regnet/åskan kom. Rätt stökigt men några småvågor fick jag i alla fall.
-
Falsterbo funkar mkt bra när det blåser ostliga vindar. Men det är fortfarande en ganska klurig spot eftersom vattnet lätt blir choppigt. Men mig stör det inte
Logga in för att svara.