Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Östra australien

• Östra australien

Publicerad av anonym-anvandare på 19 februari, 2004 vid 12:28

Vet att det är WA som kanske är bäst, men var kan man få hygglig vindsurfing på östkusten? Jag behöver inga avancerade förhållanden, har inte kört i vågor ännu. Melbourne verkar ju ok, fast kallt.

jat svarade 20 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2004 vid 14:57

Tror det finns uthyrning på Manly i Sydney. I övrigt verkar det inte blåsa särskilt mycket på ostkusten. Efter att ha varit i WA åkte jag uppför östkusten i februari och mars för ett par år sedan, och det blåste mycket en dag tror jag. Det blåste lagom för lättvindsprylar lite då och då däremot. Det är mycket möjligt att det finns uthyrning i Melbournetrakten också, men annars är det vanlig surfing som gäller på den östra sidan. Vilket tyvärr inte är lika roligt…

/Robin

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2004 vid 08:49

Det har du helt klart ratt i! Vanlig surfing ar inte i narheten sa roligt som windsurfing!

Ar sjalv i sydney och det gar inte att hyra grejer i Manly. Finns natt stalle norr om men det varkar ganska off. Sa vitt jag vet finns det inte nagon som hyr ut brador. Aven om de sager det pa turistformedlingen eller om det star i tidningen sa ar det inte sakert. Basta ar och ringa forst!

• jat

Medlem
    23 februari, 2004 vid 21:03

Hej
    Det är Melbourne på östra sidan som gäller. Var inte rädd för förhållandena där. Finns alla möjliga där från platt till vågor. Från nybörjare till värre. En länk över launch platser:
    http://sminchin.tripod.com/windsurf/windinvic.html
    Klicka på cirklarna för att zooma och få mer info om ställen. Det är bra vindsurfing i Melbourne. Kallt… beror på vad du jämför med… här är det is just nu…
    Själv varit på St.Kilda Beach som fungerar Ok. Sedan har du ju Sandy Point…
    /J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Östra australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.