Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Överdrivit?

• Överdrivit?

Publicerad av onur på 15 maj, 2005 vid 14:23

Tja, ny här =), har varit medlem ett bra tag men har inte varit med i forumet. Har för det mesta skummat igenom köp/sälj sektionen smile.gif.
    Jag är inte erfarane surfare, nä.. har hittils windsurfat i .. 3veckor totalt ? i sträck? Förra sommarn.

Nu har jag skaffat en windsurfing kit för sommarn, detta includerar : RRD avantstyle 95L, Simmer 0-five 6,2m2, simmer mast 460, å en helt normal bom…

Själva saken jag undar är, jag har åkt totalt i 3v, och efter 2v så började jag köra med f2-funboards på 115l, samt med 5m2 segel? Jag tog kurs i 5dagar totalt, men lärarn blev jag kompis med å han säger att jag lär mig jävligt snabt å rekomenderade en sånhär kit?
    Bullshit för å få mig dit oftare ir sant? Överdrivet kit för mig? ir ?

onur svarade 19 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rillestark

Medlem
    15 maj, 2005 vid 15:13

Välkommen till forumet och till denna fantastiska sport!

Om kitet passar eller inte beror främst på din vikt och var du seglar någonstans.

Frid.

• onur

Medlem
    15 maj, 2005 vid 15:18

=), väger 70, seglar i turkiet. Vindar runt 15-30. Ibland blir det jävligt stark vind smile.gif , perfect för kite med laugh.gif , får väntar ett par år tills jag börjar med det >.<

• rillestark

Medlem
    15 maj, 2005 vid 15:32

Med den vinden har du säkert rätt prylar. Förmodligen skulle du kanske behöva investera i ett mindre segel för dagarna med uppåt 30 knop?

Vid vilken tid på året är vindsurfingen bäst i Turkiet?

Frid.

• onur

Medlem
    15 maj, 2005 vid 15:37

Bäst är nog i Juni/Juli , grymt bra väder då, fast jäkligt varmt också :S. Normalt så seglar jag runt kusterna med familjen.. i mitten av juni så tål man inte hettan. Även i maj och october är det bra vind.

Mest känd i turkiet är nog Alacati, oehört känd ställe för vind/kite surfing. Skriv in det i google så kommer d nog up en massa sidor =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Överdrivit?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.