Jojo..! En förening liten som stor är förstås beroende av aktiva medlemmar men lika beroende av glatt betalande passiva medlemmar som inte kräver så mycket…! Har själv barn i föreningar, medlem i byalag, medlem på “distans” i den surfclub som visat mig störst hjärta o själ. Å visst….jag är den där jäkla svartfoten men utan mig…..? Ett stort moraliskt dilemma är det förstås helt klart. Kanske är höjda medlemsavgifter ett sätt att på nåt sätt ge de mest aktiva och drivande medlemmarna nån liten bensinslant…..eller liknande. Nån sorts förmån för “ideelt arbete” kostar det vet jag ju. I dagens samhälle som är tajt för många (läs barnfamiljer hehe) finns inte utrymme för så mycket annat varken tidsmässigt, jobbmässigt och ekonomiskt.! De onda tingen äro tre!! Väl mött i klubbkampen 2011 och Lycka till ÖWC….ni är som skrivet…..Sveriges största klubb och fantastiskt driftiga…..nästan lika driftiga som…..Surfclub…Kl………..h–n ååå till sist….mer surf till folket (medlemmarna)
Edit… Oj…jag glömde säga att jag är SEKRETERARE i en förening och har precis jagat valberedningen, förberett motionerna till årsmötet i mars, fixat med godis till föreningens godisautomat, varit i 4 butiker och handlat “billigt” för föreningen, delat ut informationsblad att ALLA måste betala medlemsavgiften innan årsmötet, pantat burkar…… jag är visst ganska ideel iallafall….!
När det gäller ÖWC har ni gått från klarhet till klarhet…..från….”tävlingsfientlig” 1987 till Sveriges bästa arrangör….! vem kan glömma….. den som sa: – Only locals…..på Haga….!?? Keep up the good work….!!