• Publicerad av creative på 21 november, 2011 vid 19:26

    Undrar om någon som vet om man behöver våt dräkt WE-Australien i början av januari?
    Något mer att tänka på?
    Glad för alla tips man kan få. Ska vara där i tre veckor och köra en road trip både norr och söder om Perth.
    Danne.

    larry svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jonteasu

    Medlem
    21 november, 2011 vid 19:48

    Enligt boardseekermag: “None in the Summer. Shortie or 3mm wetsuit at other times.”
    http://www.boardseekermag.com/travel_features/western_australia/western_australia_015-2.html

  • mr-jibe

    Medlem
    21 november, 2011 vid 20:16

    Jag va i australien för ett några år sen. Upplevde ungefär samma temp som på svenska sommaren men ta med en 2mm shorty och kanske en 3/2:a 😀

  • robin

    Medlem
    21 november, 2011 vid 21:38

    En shorty är skönt att ha.

  • larry

    Medlem
    22 november, 2011 vid 12:27

    Beror ju på hur frusen man är, men jag vindsurfade i långbent och kortärmat när jag var där på västkusten. Det gjorde de flesta andra också. På sydkusten har man gärna långärmat också. Jag hade skarvärmar på mig om jag mins rätt.
    Det är klart så sent som i Januari kanske det är varmare på västkusten.
    Generellt flyttar sig vinden söderut senare på säsången som jag förstått och januari räknas som senare delen. Så när jag var där så var jag i Esperence vid den tiden.
    Trevligt folk. Stora avstånd. Bra eller grym vindsurfing när det stämmer.
    Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.