Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ozone 2009 tech talk video
-
hengo;530779 wrote:…
väldigt OT, men hade en ozonefeberdröm inatt. den handlade om Ozone sport 2009, kiten gick i brunt, grått och orange, riktigt snyggt. Den hade låg/medel AR, dom hade gjort mer C-shape och bredare LE. de hade tagit bort onepumpen. Fyra linor hade den också, och en smaaal clean svart bom. damn vilken fin kite tänkte jag!
Måste varit denna du drömde om.
http://www.gubbsurf.se/post/Ozone-goes-C.aspxfärgerna är nog inte spikade än dock så du ligger lite före.
nic
-
@Neven 530764 wrote:
En fråga: Både i denna filmen och i en annan jag såg (http://www.youtube.com/watch?v=JIkGP6dAJv0) så ser det ut som att när man releasar att kiten har en tendens att ramla med LE mot dig i vattnet. Är det så, ni som testat?
Du är uppmärksam. Den helst lägger sig LE ner/mot dig när man flaggar när safety sitter på den övre linan. När du hämtar bommen så vänder sig draken antingen själv till LE ner/från dig. eller ligger kvar (berodde för på vart den låg i fönstret). Men oavsett vilket så var det lätt att vända den rätt om man behövde.
Jag tror aldrig jag tänkte på att testa åt andra hållet, så jag vet inte. Men rimligt är att den borde vända sig på samma sätt? Nån med annan teori?
Personligen kommer jag troligen använda Suicide ändå och köra med flagg-hantaget(Oh-shit) som förra året, om jag behöver flagga så är det för att något hänt, eller för att jag vill sjävlanda så. Jag surfar ju mest där det är djupt, och jag tycker det är jobbigt att hämta bommen när man måste simma/dra den till sig.(Disclamer, jag har gjort 5 releaser, å bara på Sport. så ovan kan knappast kallas statistiskt bevisat
)
-
anyone that has tried to relaunch a kite with the LE towards them knows its a bitch…
Anyway… I just want to say
I dont know what all the bitching is about here.. I thought the video was good… it was informative, and there was no bullshit.. they said it like it was.. fair enough, last years kites were not awesome, but if you had tested them, you knew there was a little room for improvement.
All the same, I see a lot of good things, I like that ozone are pushing things forward, we all hate fanboys, but hell they dont come worse than me really.. even if half of my stuff is in Jest.
People become a lot more credible when they say things like ”yeah I hated that crappy cheap CL on the EH, but they have finally fixed it” rather than, the kites have always been cutting edge, and now they are more cutting edge than anything out there… seriously, clip the attitude. Nothing wrong with a poke at one another, but I am getting tired of this endless tennis match of the wits…
Hadlow still sucks even if he rides waves and does cool kiteloops. PFff.. englishmen…
-
@nic 530823 wrote:
Måste varit denna du drömde om.
http://www.gubbsurf.se/post/Ozone-goes-C.aspxfärgerna är nog inte spikade än dock så du ligger lite före.
nic
haha ja jävlar dom ja. nu fick man dejavu.
ser fina ut iaf.. coolt om det nu kommer en i min förutspådda färgkombo!
-
yeah I know, it always seems to come back to how much people like the idea of throwing hadlow into a pit with half naked chicks and unlimited booze in the hope that one day he will become fun.
Logga in för att svara.