Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ozone C Kite Fake?
Taggad: ozone
-
Ozone C Kite Fake?
highflyer svarade 15 år, 1 månad sedan 17 Medlemmar · 33 Svar
-
I hear that the writer of bad boys 2 was inspired by watching an ozone fly across the wind window and came up with the line
“bring the noise”
-
Börjar se ett samband i antalet inlägg och kvalitén på det man säger. Skotten kan du inte starta en blogg eller nåt istället där du kan skriva av dig?
Sourra, “fladder”? Du får gärna utveckla vad du menar?
-
Yann;579615 wrote:Sourra, “fladder”? Du får gärna utveckla vad du menar?
Javisst, jag menar inte nåt annat än att kites som ligger på land fladdrar och jag brukar benämna dom som fladder. Jag hade inga andra syftningar i åtanke.
-
Ja så fattade jag det också. Herregud, det är ju inte ens någon här som sett den mer än på bild. Drar ni inte liiiite snabba slutsater och hur vore det om ni höll er till att snacka om era egna produkter?
-
haha, skönt att den försvaras med näbbar å klor av teamriders. 🙂
Ska bli kul att porva den iaf även om jag har svårt att tro att den blir bättre än fuel -03.
-
visst får man kalla saker för vad man vill, men det är rätt opraktiskt.
jag gillar iaf mina rollerblades från LF. speciellt influence.
-
haha.. rätt knäpp tråd. Roligt. Keep up the good work! 🙂
-
pjoter;579664 wrote:haha, skönt att den försvaras med näbbar å klor av teamriders. 🙂
Ska bli kul att porva den iaf även om jag har svårt att tro att den blir bättre än fuel -03.
-03 9:an var riktigt bra, svar och ljusgrön, suck.
-
Jag var mest fundersam om man skall börja säga att C-kites är en kite utan bridels. Men uppenbarligen så kan en C-lite ha bridels. Då kan man kalla Wainman för C-kite oxå då eller?
-
Nu vet jag inte ifall Ozone har kallat den för en C-kite nånsin, men jag har gjort det i alla fall.
Skit samma egentligen, den är uppskattad utav de som kör C-kiter vanligen och som testat och det är ju hur den fungerar som är det viktiga. Den är tänkt att flyga och kännas som en C-kite men vara mer “userfriendly”. Hur det nu går med den saken får den som testa se själv, det finns ju ingen annan kitedesign som liknar denna så det går inte att dissa eller hissa utan att själv testa först. Det blir spännande att se hur det gått för dom. -
Ingen här har påstått att Ozone C4 är en C-kite. Inte ens Matt Taggart på Ozones kallade den för äkta c-kite utan var snabb att påpeka att den minsann hade en mini bridle. Ozones har alltid gått sin egen väg med lösningar och verkar även göra det med C4. Sen får man kalla den vad man vill.
-
Yann;579844 wrote:Ingen här har påstått att Ozone C4 är en C-kite. Inte ens Matt Taggart på Ozones kallade den för äkta c-kite utan var snabb att påpeka att den minsann hade en mini bridle. Ozones har alltid gått sin egen väg med lösningar och verkar även göra det med C4. Sen får man kalla den vad man vill.
Jag tycker den ser grym ut…
-
En SLE-kite med C-shape är väl knappast något nytt. BEST gjorde det för tre år sedan med Yarga. Många SLE-kites har fått mer C-shape på senare tid tex Slingshot RPM, Best Nemesis NXG, men Ozones kite ser ut att ha ännu mer C-shape än de sist nämnda så det blir intressant.
Logga in för att svara.