Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ozone C4 2011
-
Gurra_g;633559 wrote:Nääää den är bara livsfarlig! Helt galet att jag kört med den flera år och överlevt och samtidigt känt mig 100% trygg!
verkar som argumenten börjar tryta.
-
Och om det är en jättefråga vet jag inte. Det är bara praktiskt med generella standarder.
-
Fast johan, dom där blocken hjälper väll inte om bridlen går av? Det är ju det vanligaste problemet om man tror forumen. iofs kan det förebyggas genom att man ser efter sina saker.
Men, ok det är inte funktionen, bara standarden ni är ute efter om jag förstår rätt? Det är ju bra med standarder. Med sitt arv från snowkite kanske Ozone värderar möjligheten att lösa ut på snö så högt att de hellre väljer en egen väg. Då lösningen funkar alldeles utmärkt OCH går att lösa ut på snö så varför inte.
Ozone har ju aldrig varit rädd för att inte göra som alla andra.Kan vi inte prata om roliga saker nu, det är grymma kiter med grym bom, sjukt hög kvalité. Tex har de alltid använt technoforce från Tejin, det som andra märken gör reklam för nu etc. Men viktigast tycker jag är hur de känns, det kan ju skrivas lite om. C4:orna är verkligen grymma, som C fast utan det dåliga.
-
Linan löper ju genom rullen så om rullen lossnar så hänger den fortfarande med. Det är bara om pigtailen som går genom rullen går av som man har problem men alla kites får problem om framlineinfästningen pangar.
Vad menar du för safety handle Yann? Det finns ett stort rött mitt under bommen =)
-
Jag kan ju tillägga att en quickrelease automatiskt inte blir bra bara för att den sitter som centrerad push-away. [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=75230″]Test: Quick-release system – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
-
Aha, jo det hade nog varit bekvämt, speciellt om man kör self rescue ofta men de få gånger jag har blivit tvungen att göra det har det gått fint utan. Det är bara att ta tag i basen på en strut. De är ej fästa i duken hela vägen in till LE så man får in handen mellan duk och strut vilket ger ett bra grepp.
-
Ok, menade inte att det var en jättegrej men det är ju definitivt ingen standard att man ska hålla runt struten. Kent fick ju hålla bridlen med tänderna sist för att avlasta händerna och det lät inte så bekvämt. Vet inte varför han inte höll runt strutarna iofs. Är det något man får upptäcka själv eller står det i instruktionsboken?
-
Yann;633596 wrote:Borde inte Naish ha safety handles på sina kites då?
hahahaah har dom inte det!! Dåligt…..hur kan det verkligen hända tur att sourra kan simma
-
2011, and another that has a more powered up and heavier feel perfect for freestylers.
Lite kryptiskt men later spannande
-
Herr Trumpeten.
Kanske du har ont i armarna just på grund av: ”and heavier feel ”!
Urkrokat kanske man vill ha mer tryck i styrlinorna för att känna kiten, men ikrokat borde bomtrycket vara mycket lätt för att avlasta muskler senor och leder. Detta är speciellt viktigt för de som kör mycket urkrokat då det ger stor belastning på nämnda delar.
Guy (trumpen)
Logga in för att svara.