Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ozone Instincts Sport färdig
-
Jag kommer inte ihåg och orkar inte kolla upp det men har sätt flera som kör med att man kan ställa in längden på bommen. Tror ECLIPSE är en av dom…
-
@Gurra_g 520939 wrote:
Det finns ju massor av kitemärken som har ”samma” system som naish på deras bommar… är ju inget speciellt för naish
Som sagt – jag vet inte om det är direkt unika grejer, men det jag gillar är att allt är väl genomtänkt. T.ex. har vissa såna quickreleaser med metallkärna varit så utformade att folk har skurit upp hela handflatan då en vindby dragit i kiten medan åkaren hållit på att ladda om releasen. Detta har man undvikit på ovan nämnda lösning via en genomtänkt design, för att bara nämna en grej.
Att kunna ändra bombredd är inte heller unikt (det gjordes första gången för flera år sedan) men även här är det en bra och väl genomtänkt lösning. Men nu var det väl inte Naish vi pratade om i den här tråden…? =)
-
@skotten 520932 wrote:
hahaha would you guys give it a break, its always a standoff between Yann and someone riding naish..
wait a minute.. isnt that the first sign that someone loves you? Just come out and say it Yann, at night you dream of being wrapped in crispy, dangerously coloured naish tarpaulin, running your fingers through her silky smooth freshly waxed lines.. its ok man.. you are not alone : )
Jag kommer överens alldeles lysande med de jag känner från Naish. En skön stämning på stranden och vattnet är det viktigaste av allt tycker jag, oavsett vad som sägs på webben. Jag försöker också hålla mig till att inte kommentera andra märken men nu var jag ju uppriktigt nyfiken på smart-bommen.
Nope, trivs för bra med mina Ozone men den dan de inte håller måttet så är jag inte sen att byta till något som passar mina krav bättre. Naish är säkert jättebra i vågor men de är väldigt långt ifrån hur Ozone känns. Jag körde ju för Fahlén på den tiden Falle sålde Ozone men när det samarbetet slutade så var jag antingen tvungen att börja köra Naish eller hoppa av. Jag har alltså redan gjort mitt val och inte ångrat mig sen dess. 😀
-
http://www.kiteforum.com/home/pod/storage//full/ffa712CIMG9879.jpg
Om du nu var så intreserad av mina bilder så kan du kolla denna från igår!!!
-
Roland;520960 wrote:http://www.kiteforum.com/home/pod/storage//full/ffa712CIMG9879.jpg
Om du nu var så intreserad av mina bilder så kan du kolla denna från igår!!!
Lovely… i all sin enkelhet
-
Trimmern är fortfarande över bommen. Yann. inte dra förhastade slutsatser igen! Puh.
-
@Milkman 520970 wrote:
Ser fint ut, Vart är du? 🙂
som vanligt hanger jag i paracuru mest for familjen….
synd att jag gick in nar han borja fota hadde ingen anning att han var dar
filmen var kanske inte sa vass heller 0.23http://www.kiteforum.com/pod/Brazil_Paracuru_2008_12_12.html
http://www.kiteforum.tv/video/Paracuru___Brazil___December_2008.html
-
En summering enligt en osäker källa på nätet. Speciellt sista punkten är intressant tycker jag.
• 4-line pulley-less system. 4-line simplicity
reduces set up time and eliminates
checking your lines twice. Pulley-less
equals a more direct to kite feel and no
parts to worry about getting worn out.
• One pump system for easy set-up.
• Below bar safety system allows the bar to
spin without twisting up your leash.
• Innovative high grade stainless Power
Bracket, allowing for flawless flag-out
safety system.
• Stopper Ball for flag out safety system
• D-Power trim strap which gives each
kite a constant feel and direct handling
throughout the trim range.
• Increased leading edge and strut volume to
work in harmony with the 4-line bridle-plan
for better flotation, relaunch and rigidity.
• New aerofoil sections designed to give more
performance whilst reducing drag making
the kites faster and smoother in the air.
• Refined tip shape for precise, intuitive
handling.
• Light weight aerodynamic leading edge
scuff pads.
• Unique bladder with double layer section in
wear areas.
• Exceptional build quality and attention
to detail.
• Ozone warranty and back-up service,
satisfaction guaranteed.
• Adjustable Bar Pressure on Light XC and
Sport + models. -
hehe, rolig lista.
gissar att det inte är ozones egna reklam. Ska börja säga till eleverna att dom inte behöver kolla linorna en extra gång för det är ju bara 4 linor. 🙂Sen är det första gången nånsin jag sett en tjock LE som ett reklamargument. kanske börjar gå åt det hållet efter flera år av tunnare LE:s.
Men sista punkten är intressant, har dom ett nytt sätt eller är det det gamla hederliga, flytta framlinornas infästningspunkter?
-
pjoter;522033 wrote:hehe, rolig lista.
gissar att det inte är ozones egna reklam. Ska börja säga till eleverna att dom inte behöver kolla linorna en extra gång för det är ju bara 4 linor. 🙂Sen är det första gången nånsin jag sett en tjock LE som ett reklamargument. kanske börjar gå åt det hållet efter flera år av tunnare LE:s.
Men sista punkten är intressant, har dom ett nytt sätt eller är det det gamla hederliga, flytta framlinornas infästningspunkter?
Håller med om att det är första gången en tjockare LE varit ett argument men har du sett LE på 2008 så är det inte så konstigt. Tunnare blir de inte utan att tappa vingprofil.
Fast nu när man vant sig att inte behöva pumpa så mycket kommer det bli en omställning…nic
-
Tror det är ett led i att man tagit bort en lina och behöver lite mer stabilitet från något annat.
Logga in för att svara.