Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

• milkman

Medlem
    21 december, 2008 vid 19:13

Jag tror dom där faktiskt är från en Ozone annons som kommer i nästa Kiteworld eller motsvarande.
    Den tjockare LE är faktiskt en poäng, förra LE och struttar var de smalaste jag set tpå någon kite. Men med det kommer behov av sjukhögt tryck mer risk för skador. Nu har man backat lite, man har också flyggat infästningen för duken, så mer av LE är del i profilen – därför märks det inte på hastigheten i kiten. Så jag antar annonstexten är relativ bara, därför det ser kul ut 🙂

Här hittade jag en bild som skanske varar på Pjots fråga: instin11.jpg

• pjoter

Medlem
    22 december, 2008 vid 14:26

Gissade att det var så, har nog gått upp å ner i tubtjocklek ett antal gånger men första gången jag sett reklam åt det hållet.

Är inte helt med på bilden men är det bara baklinorna man flyttar eller är det både bridle och baklinor eller bara bridle?
    Känns inte som något nytt och gissar att man inte bara ändrar bomtrycket utan också prestandan när man flyttar runt infästningarna.

Ni får väl köra en demodag i skåne i maj nångång så dom kan testköras lite (förhoppningsvis med lite mer vind det här året).

• skotten

Medlem
    22 december, 2008 vid 18:05

back lines forward for flatwater, back for waves?

• gurra_g

Medlem
    22 december, 2008 vid 23:36

@skotten 522411 wrote:

back lines forward for flatwater, back for waves?

Jao

2 settings for handling- tractor to hot-rod- with heavier bar pressure and slower handling and lighter bar pressure and faster handling respectively

http://www.flyozone.com/kitesurf/en/products/kites/instinct-sport/features/

• skotten

Medlem
    23 december, 2008 vid 12:52

not exactly innovitave is it? – the option to make the kite worse….. Look forward to trying the kite out though..

• yann

Medlem
    23 december, 2008 vid 18:10

Nej, inte speciellt innovativt men Instinct har fått kritik för att inte ha haft detta innan. Jag tror att detta gagnar de som kör wakestyle mest.

• milkman

Medlem
    23 december, 2008 vid 19:47

Pjot, du flyttar bara främre infästningen utav Y-bridlen som styrlinorna ansluter till kiten med.

• milkman

Medlem
    24 december, 2008 vid 11:58

Dom ser ju rätt ok ut ändå, när allt kommer ikring. På bilden syns trimgrejjorna i kiten tydligt, och linorna därtill.

Fast det blir inge kul att prissätta, nya modeller har ju en tendens att kosta lite mer jämt, men sen är Ozone typ enda märket som handlas i Euro, och den står i typ 11kr… Blä!

Iofs har Dollarn gått upp 20% sen i sommras (minst?) så det finns risk att vår hobby blev lite dyrare oavsett 🙁

• sourra

Medlem
    24 december, 2008 vid 12:51

Dollarn har ju gått från 6 upp till 8 och den ökningen är ju ännu sugigare än euroökningen. Men 2002 var dollarn uppe i nästan 11 så det kunde vara värre =)

• milkman

Medlem
    24 december, 2008 vid 21:48

Mm.. lite tröst.. Men vietnamn växlar mot dollar, och de mesta tekniska materialen görs ju i dollar ändå. Så det är ur askan i elden hur man än gör tror jag…
    Kanske är idé att köra vidare på 07/08:an ett tag för den som kan? Valutorna borde ju gå tillbaka nästa år. Jag får ta hem lite extra depowerrep som kan bli slitet så är det bara att köra hårt ett år till 🙂
    (Föresten så kan jag sälja 08or med 35% tills fabrikslagret är slut – dom försöker bli av med sista kiterna inför 09 produktionen, om nån är intresserad, originalpriserna finns här: http://www.ozonekites.se)

• sourra

Medlem
    24 januari, 2009 vid 19:45

@Milkman 520259 wrote:

Fyra linor, och kanske Sourra approved safety-option? 🙂

Jag tror de väntar med Sourra approved safety till 2010 för 2009 ser inte ut att få det

• roland

Medlem
    24 januari, 2009 vid 21:44

@Milkman 522717 wrote:

Mm.. lite tröst.. Men vietnamn växlar mot dollar, och de mesta tekniska materialen görs ju i dollar ändå. Så det är ur askan i elden hur man än gör tror jag…
    Kanske är idé att köra vidare på 07/08:an ett tag för den som kan? Valutorna borde ju gå tillbaka nästa år. Jag får ta hem lite extra depowerrep som kan bli slitet så är det bara att köra hårt ett år till 🙂
    (Föresten så kan jag sälja 08or med 35% tills fabrikslagret är slut – dom försöker bli av med sista kiterna inför 09 produktionen, om nån är intresserad, originalpriserna finns här: http://www.ozonekites.se)

Har sålt min 7m 2009….
    ska alltid ha det senaste 2010 kan inte vara långt borta typ 5 mån

• yann

Medlem
    24 januari, 2009 vid 23:05

@sourra 527185 wrote:

Jag tror de väntar med Sourra approved safety till 2010 för 2009 ser inte ut att få det

De blev väl avskräckta. Best kör ju med Sourra approved safety och nu stämmer Naish skiten ur dom.

Den nuvarande funkar dock alldeles utmärkt. Har fått dra den några gånger i år 😀

• milkman

Medlem
    24 januari, 2009 vid 23:17

Jag tror det Sourra saknar är ”symetrisk pushout”?
    Det skulle gärna få vara en symetrisk lösning (samma både med vänster/höger hand meao, och oberoend hur CL sitter på kroken). Fast pushout tycker jag personligen är bakvänt. Så jag antar att en Sourra safety inte är min grej ändå.
    Flaggningen funkar föresten kanon. Och det är kul att kunna självlanda som IDS-killarna kan även utan att lösa ut:)

Roland: Vi släpte ju 2010 modellen precis, fast vi kallar den 2009 då den faktiskt släpps i 2009 🙂
    Priserna har för övrigt gått upp förståss, men jag hoppas valutan rättar till sig till sommaren och försöker hålla ner priserna fram tills dess. Så det blev inte så farligt ändå, puh.

• sourra

Medlem
    25 januari, 2009 vid 00:34

Smaken är som baken men då merparten av alla märken kör pushout (och det dessutom funkar jäkligt bra samt minimerar risken för ofrivillig release om man t.ex. tar tag i qr-junket och ska kroka i) vore det vettigt om alla gick i den riktningen. Antagligen ligger det patent och prestige i vägen så det lär aldrig ske. Det här med flaggning är inget som är begränsat till ett fåtal märken utan det har de flesta tillverkare med självrespekt. Jag tycker det är kul att Ozone fixat det till i år, det kommer nog underlätta ett och annat för somliga morgonpigga ensamsurfare av fransk börd.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.