Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Prova själv, lottningsresultatet. Vann du Underground kitevågisen?

• Ozone Prova själv, lottningsresultatet. Vann du Underground kitevågisen?

Publicerad av milkman på 16 augusti, 2007 vid 19:20

Vi kan efter våra demoturer konstatera att Ozones kiter är uppskattade. Vi har fått mestadels positiva kommentarer och där vi har haft möjlighet att låta folk testa så körs många Instincts numera.

Nu har vi lottat. Vi fixade en PDF med alla kommentarer och flyttade runt sidorna lite på måfå. Sen ringde vi en kompis som inte har någon insikt i detta och bad honom nämna ett tal mellan 1 och 14. Och sedan ett mellan 1 och 5. Det vart 8 och 4. Du som finns på sidan 8 i bifogad PDF, 4 person uppifrån har vunnit brädan. Hör av dig så du kan få brädan, du kan maila på jens@ozonekites.se eller svarar här i tråden. Hör du inte av dig inom en vecka så ringer vi dig istället.

Läs kommentarerna så vet du vad andra tycker. Har du testat så kanske du vann? Så här har ni tyckt

Ska du köpa ny kite nu? Glöm inte testa Instincten.
    Nu är våra kollegor i branschen ikapp och släpper kiterna de utvecklat samtidigt som oss i vintras/våras. Nu kan vi konstatera att Instinct hittills är ensam om sin tekniska lösning som ger den bow-lik depower, relaunch och säkerhet utan att offra C-kitens känsla för bland annat loopar och urkokade åkning.
    Det är trots allt hur kiten fungerar som räknas – inte åratalet efter modellen. Glöm inte att skriva upp Ozone på testlistan.

Här finns info om vart du kan testa kiterna: http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=117&mR=117

skanepaul svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • wims_lkp

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:36

Varför var inte sidan från Lidköping/Svalnäs med? Synd.. Men ändå nöjd med det lilla vi fick testa.

• tjoppe

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:43

Alla är inte med på sidan, det blev lite mycket att lägga upp… men alla var med på lottningen.

När det blåser och jag inte har upp till öronen med grejer att göra så ska jag ta mig upp till er igen.
    Kommer inte köra om det inte blåser dock.

//Pär

• nic

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 04:40

@wims_lkp 406131 wrote:

Varför var inte sidan från Lidköping/Svalnäs med? Synd.. Men ändå nöjd med det lilla vi fick testa.

Jag åker upp ibland till båtgården på NO å har en hel utrusning man gärna får prova.

nic

• pjoter

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 17:05

@Milkman 406117 wrote:

Nu är våra kollegor i branschen ikapp och släpper kiterna de utvecklat samtidigt som oss i vintras/våras. Nu kan vi konstatera att Instinct hittills är ensam om sin tekniska lösning som ger den bow-lik depower, relaunch och säkerhet utan att offra C-kitens känsla för bland annat loopar och urkokade åkning.
    Det är trots allt hur kiten fungerar som räknas – inte åratalet efter modellen. Glöm inte att skriva upp Ozone på testlistan.

Här finns info om vart du kan testa kiterna: http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=117&mR=117

alltså, håller definitivt inte med om att det är så mkt c-känsla i dom ozone jag testat (vilket ju är alla modeller i små storlekar). rätt kul kites men det är ju en annan körstil än c-kite. beter sig som dom mesta andra bow/sle/c-kites. Kör man på den ett tag så vänjer man sig å tycker säkert den är go.

• zilversurfarn

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 19:45

Har kollat, dubbelkollat och trippelkollat. Varenda gång är det jag som dyker up på sida 8 plats 4.

Verkar som om det är jag som är den lycklige! :grin::grin::grin:
    Det är väl bara och tacka och buga, skall bli riktigt kul att prova brädan!

TACK!

• sourra

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 19:59

Lagom till premiären för Rise of the Silver Surfer så dyker du upp på en nyvunnen Underground. Det här är riggat =)

Just ja – Grattis!

• zilversurfarn

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 20:01
    sourra;406496 wrote:
    Lagom till premiären för Rise of the Silver Surfer så dyker du upp på en nyvunnen Underground. Det här är riggat =)

Just ja – Grattis!

Ha ha, jag får resning bara jag tänker på min nya leksak! 😀
    Apropå det, får man välja storlek Jens?
    Storleken har ju viss betydelse, har jag hört…

• nic

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 21:54

@pjoter 406449 wrote:

alltså, håller definitivt inte med om att det är så mkt c-känsla i dom ozone jag testat (vilket ju är alla modeller i små storlekar). rätt kul kites men det är ju en annan körstil än c-kite. beter sig som dom mesta andra bow/sle/c-kites. Kör man på den ett tag så vänjer man sig å tycker säkert den är go.

Man måste nog sätta det i sitt sammanhang där bow kan svänga(rotera) runt sin axel och då utan att generera kraft. Ozone svänger mer som C-kites med bibehållen kraft…
    En annan sak som är mer som C-kites är direktkontakten med kiten. Inga bowbridles å block utan 5-linor direkt till kiten som ger direkt feedback till dig om vad kiten håller på med = snabbare inlärningskurva. Sedan Ozone var relativt ensamma förra året med detta så har många märken kommit med en flatkite utan bowbridles (dvs hybrid).

nic

PS: här är föresten 40 sekunder film från idag i varberg där du ser 2 tajta svängar (max styrutslag) på Edgen som är den Instinct som kanske svänger snabbast. Kanske svårt att uppfatta kraften i svängen som jag kompenserar bort lite grand med depowern (vilket ju c-kites å andra sidan inte har möjlighet till.) men man ser tydligt att svängen sker runt ”örat” och inte kring mitten som tex Slingshot TD å Crossbow m.fl bowbridle kitar gör.
    Vissa gillar bowsvängar andra inte. Inte min mening att dissa något här utan bara peka på skillnaden.
    http://www.brightcove.com/title.jsp?title=1144889903

Grattis Silversurfaren 🙂

• yann

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 22:54

😮 Bha, det där såg ju riktigt fint ut med glassy vågor! Ska aldrig mer lova bort mig med att bjuda på tårta sista dagen på jobbet.

• skanepaul

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 06:52

@sourra 406496 wrote:

Just ja – Grattis!

Slösa inte pengar på den filmen, om det går ännu sämre än första filmen…bläh!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Prova själv, lottningsresultatet. Vann du Underground kitevågisen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.