Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing P-bot i Danmark???

• P-bot i Danmark???

Publicerad av surferboy_criss på 7 augusti, 2004 vid 11:12

Tjenna ,Kom precis hem från en skön surfsemester i Danmark, hade sådär med vind men Vandet sjö vid klitmöller är en underbar sjö att öva freestyle samtidigt som tjejen lär sig surfa.

Grejen e den att jag åkte på en p-bot sista natten, stod på en strandparkering med 20 andra bilar o nästa morgon hade alla åkt på var sin 510 danska kronor i böter.

Måste man betala den ?? HUr betalar man 510 danska med rätt växelkurs ? Har hört att svenska p vakter inte bryr sig om utländskla bilar speciellt mycke för det är så krångligt att flöja upp utlänska bilar. Någon som har erfarenhet av p böter i danmark (klitmöller) ?? ALohaaaa

johanc svarade 20 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • judo-freddan

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 12:41

Tyvärr har de skärpt till det hela för jag fick en avi (svenska pengar, ja) hemskickad efter förra årets Klitmöllerresa. Vänta och se men det är nog ganska stor risk att du får den.

• rabbit

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 13:46

Välkommen till EU. Det är lättare att driva in såna däringa nuförtiden har jag hört… wink.gif

• freerider_swe

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 20:07

Fick en bot i Köpenhamn i förra året i maj….i september kom ett inkasso från ett danskt inkassobolag. kostade 150kr extra p.g.a inkasso.
    så du blir nog tyvärr tvungen att betala

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 20:27

Svenska P-bolag kan inte kräva norskar på p-bot pengar.
    Fast det var väl inte riktigt det du undra..
    grin.gif

• apelbapel

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 06:52

Stämmer, fick oxå en i köpenhamn, som kom krav hem till mig på svenska, med svenska kronor, att betala till svenskt pg/bg.
    Tänk bara hur många felparkerande svenskar som är där jämt, tro fasen dom ser till att dra in dom pengarna.
    Tyvärr sant.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 07:10

Fick en p-bot utanfor en mataffar i Thisted for ett par ar sedan, da jag brukade skita i utlands p-botrar sa sket jag aven i denna…2 mandader senare dok det upp ett skumt brev fran danmark. 500 dk + 200 hundra i straffavgift. Sa, far jag en boter i framtiden sa lar jag betala. Surt mannen!
    /hulemannen

• styret

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 10:17

Svar till:

Svenska P-bolag kan inte kräva norskar på p-bot pengar.
    Fast det var väl inte riktigt det du undra..
    grin.gif

[/ QUOTE ]

har ju med eu att göra.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 09:53
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2004 vid 11:19

Vet ej vad som gäller för Danmark, men troligtvis har Svenska-Danska myndigheterna ett samarbete.

Sedan en tid tillbaka har Norska-Svenska myndigheter ett samarbete vad gäller p-böter, fortköringsböter (mkt dyrt!) eller som i mitt fall om man kör igenom på abonnemangs-genomfarten vid vägtullarna utan att ha abonnemang (de har videokameror uppsatta). Då kom det (oväntat?) en räkning hem i brevlådan! frown.gif

• davids

Medlem
    12 augusti, 2004 vid 19:42

Hett tips om ni ska åka typ till frankrike, italien, där man måste betala vägtullar är att ta med en spärrat visakort. Man kan betala med dessa då de ändå drar pengarna på kvällen och först då upptäcker att det är spärrat. Slipper du iaf betala och inte kortets ägare heller, möjligtvis VISA. Har egentligen inget med ämnet att göra men tror du man har lite tråkigt på jobbet när man luras in på vindsurfing forumet och svarar på ett tokgammalt inlägg… god damn…

• johanc

Medlem
    13 augusti, 2004 vid 09:33

Apropå den eviga debatten om seriösa kitare då eller… Hur många har en hög spärrade VISA-kort liggande hemma bland de förfalskade passen och vapenlicenserna…:p

MVH

JohanC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing P-bot i Danmark???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.