Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › På båtmässan…
-
@Hänkö 533166 wrote:
Det var en intressant historielektion S-19. På tal om Jens Gullstrand, Jensa-paugen…vad gör han nu förtiden..?? Han var ju riktigt het på 90-talet som en sk. Young Gun? :confused2:
Minns inte riktigt vad han sa att han gör nu.
Men han har varit i london ett tag vet jag iallafall… Sen bor han i Malmö emellanåt… Ser honom nångång om året… han och Mårten dyker upp som gubben i lådan i Saknör ibland!
Ja, young gun kan man väl kalla honom som Europamästare i funboard och vice världsmästare i slalom som junior (eller vad det var)…Linus
-
Joschen, tjackade du seglen genom svenska återförsäljaren eller?
-
Japp!
köpt ifrån Jocke som även har hand om Kona här i Sverige. Han säljer även andra grejer än just Kona. Exocet-brädor och deras nya segellinje XO-sails nu då..har även beställt XO:s mast och bom. Fanns de med på båtmässan med? -
Dom visade en typ-bom som inte var “brandad” än, å det såg också nice ut, det lilla jag han se. Tror också att dom hade någon mast på någon av riggarna men osäker, kul å höra vad du tycker sen! Vilka segel tjackade du förresten?
-
deras onshore segel..shark line 4.5 5.3 6.7.
Ska bli grymt att testa snart! men som sagt, dyker först upp i april här i sverige, och övriga världen med tror ja.. -
Coolers, lär ju va dött och kallt som faen tills dess i alla fall! Fast på fredag, ser ut som osten kan komma med en plusgrad i bakfickan…kapellskär kanske bjuder på en tango eller två!
-
För den intresserade så finns det film på XO-sails från mässan på konanordic.com . Man längtar ju inte mindre till april nu!!
-
Rasmus_W;533178 wrote:Jag har en känsla av att segelmärken (och andra tillverkare) upplevs som “nya” när de får en svensk importör, i alla fall om inte märket är associerat med någon stjärna eller blir väldigt omskrivet i surfpress.
Det som är kul med XO är ju att dom inte bara är ny i sverige, dom är ju även nya på den internationella marknaden. Patrice Belbeoch (grundare av Kona, Exocet o XO..) flög in några av de första exemplaren till mässan dirr från thailand. Ska bli riktigt kul o testa dom när det börjar bli lite varmare har i varamon! 🙂
-
Det är bara lite is kvar inne vid stranden, men den har nog inte långt kvar den helller 😉
Logga in för att svara.